Sheenaca Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har et stort arr etter en operasjon for tre uker siden. Stiftene ble tatt for snart en uke siden, og det er fortsatt rur på sårene etter stiftene. Jeg ønsker jo såklart at arret skal bli penest mulig og minst mulig synlig. Spørsmålet er altså; hva kan jeg gjøre for at arret skal vises minst mulig?
Alsana Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Apoteket har ein krem som heiter Kelocote. Google det og les litt. Visstnok skal kremen gjere arra mindre synlege over tid. Tuba er ikkje så stor, så om arret er veldig stort er det kanskje ikkje eit godt alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Du får bruke den kremen de skryter sånn av på graviditetsforumet. Den skal visstnok fjerne strekkmerker (som jo er arr) påstår jentene der inne. Den er kjøpt på The Body Shop.
Sheenaca Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2009 Takk Får snuse litt rundt på apoteket og på Body Shop idag...endelig frisk nok til å ta en tur til sentrum Andre ting?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Takk Får snuse litt rundt på apoteket og på Body Shop idag...endelig frisk nok til å ta en tur til sentrum Andre ting? Grønnleire er det noe som heter, du får kjøpt det på helekost butikker. Det skal smøres tykt lag på arret og så klister du no plastikk oppå det så det ikke blir så mye søl, for det skal være på over en natt.. Sånn gjør man noen netter fremover.. Har hørt andre som har gjort dette og fått noen utrolige resultater =D Verd og prøve ut iallefall
Gjest Reveal ii Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Hold arret skjermet for sol første året. Det fikk i allefall jeg beskjed om ved to anledninger hvor det ble forholdsvis store arr...
amyrlinn Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 jeg har en god del arr etter forskjellige operasjoner og uhell. har prøvd en god del, men det jeg opplevde som det som funket best var vel bare å ta tiden til hjelp. er nå ett år etter jeg opererte ankelen min for andre gang (samme plass) jeg ser det nesten ikke. må liksom se etter ser det i solen eller hvis jeg er kald (da blir det lilla haha) håper du finenr noe som funker for deg også lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Jeg brukte silikonplaster for å beskytte arret. Fås på apoteket og er dyrt. Plasteret satt på i mange dager før jeg måtte bytte. Det beskytter også mot sol. Jeg kjøpte også Kelocote, men brukte den aldri da plasteret fungerte ypperlig. Kelocote er rådyrt. 300-400 kr for et liten tube. Arret skal ikke ha sol på seg det første året. Jeg ble operert i mai i fjor og arret er på et sted hvor det ikke er naturlig å dekke til med klær. Selv med en lang sommer så gikk det bra. Arret mitt er fint i dag.
Gjest SmallTalk Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Så vidt jeg veit så får de som har operert inn silikon beskjed om å tape arrene i noen mnd etter operasjonen for å gjøre de minst mulig synlige. Det er kanskje mulig for deg også?
Gjest Gjest_JENTE23_* Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 på apoteket får du en "hudfarget" tape, bruk den lengst mulig, jeg brukte den på ett arr på kneet. nå har jeg bare en lys strek til arr. var operasonslegen som ambefalte , koster ca 30 kr el noe, og er nok billigere enn mange av alternativene overfor...
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 Jeg er operert mange ganger og har eksperimentert mye med arrbehandling. Min løsning er å bruke silikonplaster, men ikke det dyre som er beregnet på arrbehandling, men et som brukes til fiksering av slanger ol. Det heter Mepitac, og koster bare en brøkdel av hva Mepiform gjør. Bruk dette på arret i minst to måneder, og hold i tillegg arret vekk fra sol i et år. http://www.molnlycke.com/no/Wound-Care-Pro...ac/?activeTab=2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå