Islandia Skrevet 21. juli 2003 #1 Skrevet 21. juli 2003 Noen som har forslag til solo sang i kirken? Jeg tenkte på noe gammelt norskt kanskje. Er ikke veldig kjent med norsk folkemusikk, kommer bare på Håvard Hedde i farta. Og den er jo litt feil i et bryllup,"ho sveik meg likevel..." Er det noen bedre forslag der ute?
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2003 #2 Skrevet 21. juli 2003 Friarlokk, stev fra budeier som ropte på kjæresten sin. Hørte et slik en gang, og det var nydelig i kirken.
Gjest sisselp Skrevet 21. juli 2003 #3 Skrevet 21. juli 2003 Da jeg giftet meg hadde vi et kor som sang "bruremarsj" da vi gikk ut (fordi mannen min helst ville ha Mendelsohn på vei inn). Koret sang ellers en salme under selve vielsen. Det var veldig hyggelig og vakkert.
Ingeborg Skrevet 21. juli 2003 #4 Skrevet 21. juli 2003 Noen som har forslag til solo sang i kirken? Jeg tenkte på noe gammelt norskt kanskje. Er ikke veldig kjent med norsk folkemusikk, kommer bare på Håvard Hedde i farta. Og den er jo litt feil i et bryllup,"ho sveik meg likevel..." Er det noen bedre forslag der ute? Tror ikke Håvard Hedde trenger være så gæli', for teksten går "For jenta hev eg lova, eg svik ho inkje lell!" Ikke no svik der i gården, nei... Men den er likevel ikke helt det jeg ville valgt i et bryllup, kanskje. Bendik og Årolilja er en nydelig gammel ballade, den kan du jo sjekke.
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 Har opplevd to bryllup i vår/sommer hvor de har femført "Gjev meg hånda di ven" i kirken. Den ene gangen fremført på seljefløyte, og den andre sunget tostemt. Det ga gåsehud begge gangene, og har samtidig et fint budskap på bryllupsdagen.
Gjest Zirine Skrevet 14. august 2003 #6 Skrevet 14. august 2003 Jeg anbefaler deg å høre litt på cd'en fra Gåte - spes. "Snåle mi jente" Jeg er veldig glad i Gåte - fabelaktig musikk basert på folkemusikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå