Gå til innhold

Norsk folkemusikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til solo sang i kirken?

Jeg tenkte på noe gammelt norskt kanskje. Er ikke veldig kjent med norsk folkemusikk, kommer bare på Håvard Hedde i farta. Og den er jo litt feil i et bryllup,"ho sveik meg likevel..."

Er det noen bedre forslag der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Friarlokk, stev fra budeier som ropte på kjæresten sin.

Hørte et slik en gang, og det var nydelig i kirken.

Gjest sisselp
Skrevet

Da jeg giftet meg hadde vi et kor som sang "bruremarsj" da vi gikk ut (fordi mannen min helst ville ha Mendelsohn på vei inn). Koret sang ellers en salme under selve vielsen. Det var veldig hyggelig og vakkert.

Skrevet
Noen som har forslag til solo sang i kirken?

Jeg tenkte på noe gammelt norskt kanskje. Er ikke veldig kjent med norsk folkemusikk, kommer bare på Håvard Hedde i farta. Og den er jo litt feil i et bryllup,"ho sveik meg likevel..."

Er det noen bedre forslag der ute?

Tror ikke Håvard Hedde trenger være så gæli', for teksten går "For jenta hev eg lova, eg svik ho inkje lell!"

Ikke no svik der i gården, nei... Men den er likevel ikke helt det jeg ville valgt i et bryllup, kanskje. Bendik og Årolilja er en nydelig gammel ballade, den kan du jo sjekke.

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Har opplevd to bryllup i vår/sommer hvor de har femført "Gjev meg hånda di ven" i kirken. Den ene gangen fremført på seljefløyte, og den andre sunget tostemt. Det ga gåsehud begge gangene, og har samtidig et fint budskap på bryllupsdagen.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å høre litt på cd'en fra Gåte - spes. "Snåle mi jente"

Jeg er veldig glad i Gåte - fabelaktig musikk basert på folkemusikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...