Gå til innhold

Paralgin forte og Aporex!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia,trenger hjelp her..Har gått på PF over lengre tid pga prolaps i nakken.Fikk Aporex for å prøve de også men nå har jeg fått utslett og kløe overalt på kroppen.Dukker opp forsjellige plasser hver dag.Men under føttene er jo helt pyton jævlig for piner meg gjennom jobben men ellers må jeg sitte..Skal kutte ut begge typer med øyblikklig virkning og se om det hjelper.Er det noen andre som har kodein allergi, som har fått andre medisiner som hjelper på samme måte som PF?? Ja,som det IKKE er kodein i.Takk for kappe svar om noen har peiling..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Heia,trenger hjelp her..Har gått på PF over lengre tid pga prolaps i nakken.Fikk Aporex for å prøve de også men nå har jeg fått utslett og kløe overalt på kroppen.Dukker opp forsjellige plasser hver dag.Men under føttene er jo helt pyton jævlig for piner meg gjennom jobben men ellers må jeg sitte..Skal kutte ut begge typer med øyblikklig virkning og se om det hjelper.Er det noen andre som har kodein allergi, som har fått andre medisiner som hjelper på samme måte som PF?? Ja,som det IKKE er kodein i.Takk for kappe svar om noen har peiling..

Hei, har kjennskap til paralgin forte. Har operert en del og brukte før dette, men fikk plutselig som en elveblest jeg også og klødde så jeg trodde jeg ble gal, så det kan jeg ikke bruke igjen. Men har god erfaring med tramadol, fikk dette nå istedenfor, god effekt. Håper dete var til hjelp.

Skrevet
Hei, har kjennskap til paralgin forte. Har operert en del og brukte før dette, men fikk plutselig som en elveblest jeg også og klødde så jeg trodde jeg ble gal, så det kan jeg ikke bruke igjen. Men har god erfaring med tramadol, fikk dette nå istedenfor, god effekt. Håper dete var til hjelp.

Heia,supert.Takk for hjelp skal høre med legen i morra ;-))

Skrevet

Gjerne flere erfaringer om noen har ;-))

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tåler ikke Kodein, får også elvebest og kløe over hele meg og klør i nesa. Det er til å bli gal av.

Har ikke fått noe annet for jeg bruker sjelden PF så det er egntlig ikke noe problem, men jeg vet ihvertfall hva jeg ikke skal ha.

Skrevet

Heia igjen,har fått Tramadol i dag men til dere som klør etter inntak av PF.Hvor lenge varer detta??Tørner snart,det værste er at føttene hovner opp.Har hatt det 14 dager men kutta PF først i dag..Legen trodde ikke PF var grunnen men sjønner ikke hva annet det kan være..Hjelp..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er allergisk for mange type medisiner så det er svært lite jeg kan bruke.

En av reaksjonene har vært elveblest, rødt utslett og hovenhet. Noe feber (så ikke ut)

(reaksjon etter penecelin)

Fikk beskjed om å bruke allergitabletter noen dager. 1 stk. 1 gang om dagen.

(jeg gjorde ikke det for jeg fryktet jeg skulle reagere på disse også. Mener det tok en ukes tid før det begynnte å roe seg)

Tok meg noen kalde dusjer synes det hjalp godt så lenge jeg sto i dusjen.

Godt å få en pause i det minste. Ellers var det lite som hjalp på meg.

Legen turte ikke gi meg noe medisiner.

Var på sykehuset og fikk reaksjon av en medisin der.

Det første de ga meg var en allergitablett.

Så var det sonde i hånda ned noe greier i og måling av puls og masse annet.

Men så er jeg såpass allergisk at jeg kan dø av enkelte medikamenter. Så legene vegrer seg veldig for å gi meg noe som helst nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var veldig lenge ja.

Husker ikke halveringstiden til PF, men leste en gang om dette på Allergiviten.no

gå inn der og let litt, sto en del interessant der.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det var veldig lenge ja.

Husker ikke halveringstiden til PF, men leste en gang om dette på Allergiviten.no

gå inn der og let litt, sto en del interessant der.

Hei, hvordan går det, klør det like mye eller har det gitt seg litt? Ser du har fått tramadol, håpe rden fungerer like godt til deg som den gjør for meg.

Legen tar feil hvis han mener PF ikke kan forårsaker dette utslettet og kløen, vet om flere som reagerer sånn, og det sa de på sykehuset også at de visste om at den reaksjonen kunne skje.

Lykke til

Skrevet
Hei, hvordan går det, klør det like mye eller har det gitt seg litt? Ser du har fått tramadol, håpe rden fungerer like godt til deg som den gjør for meg.

Legen tar feil hvis han mener PF ikke kan forårsaker dette utslettet og kløen, vet om flere som reagerer sånn, og det sa de på sykehuset også at de visste om at den reaksjonen kunne skje.

Lykke til

Heia,er like ille enda men er jo kun på dag 2 uten pf..Ja,jeg tror det er paralgina som gjør det.Det værste er under beina for kan jo ikke få beveget meg som jeg vil..Tab hjelper di så takk for tipset!Nei,må nok bare smøre meg med tålmodighet her..Ikke lett, men har jo ingen valg.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Heia,er like ille enda men er jo kun på dag 2 uten pf..Ja,jeg tror det er paralgina som gjør det.Det værste er under beina for kan jo ikke få beveget meg som jeg vil..Tab hjelper di så takk for tipset!Nei,må nok bare smøre meg med tålmodighet her..Ikke lett, men har jo ingen valg.

Flott at tramadolen hjelper deg.

Det er jo en form for allergi den kløa og elveblesten,

så du kunne ha kjøpt reseptfri allergimedisin på apoteket og prøvd, forstår at det er ille når det klør under føttene, en umulig plass å klø på liksom :-)

Stakkars deg, få høre hvordan det går.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg tåler heller ikke PF, bruker Tramadol istedenfor. Det hjelper heller ikke med allergitabletter når kløen etter PF kommer. Jeg bruker daglig allergitabletter og de gangene jeg har måtte ta PF (nesten som å velge mellom pest eller kolera) så har jeg doblet allergitablett dosen, men det hjelper ikke. Klarer ikke å ta kløen.

Jeg klør også vilt under føttene.

Skrevet
Hei!

Jeg tåler heller ikke PF, bruker Tramadol istedenfor. Det hjelper heller ikke med allergitabletter når kløen etter PF kommer. Jeg bruker daglig allergitabletter og de gangene jeg har måtte ta PF (nesten som å velge mellom pest eller kolera) så har jeg doblet allergitablett dosen, men det hjelper ikke. Klarer ikke å ta kløen.

Jeg klør også vilt under føttene.

Hadde ikke hørt om tramadol før nå når jeg opererte ryggen jeg, men det er bra det er en god erstatning fpr PF DA. Det er da merkelig at de ikke blir tatt av markedet når det er så mangwe som har plager av PF, jeg vet om mange jeg også, men det er da rart at allergitabletter ikke hjelper, men det må vel gå ut av kroppen først kanskje?. Det er så lenge siden jeg prøvde de sist at jeg husker nesten ikke, men husker ihvertfall jeg fikk store kaker nedover låra og det klødde som besatt, det nuopererte kneet var ingenting i forhold på en måte. Synd dere må klø sånn, men apoteket har noe av Aderma som skal lindre kløe i huden som jeg brukte på barna i forbindelse med vannkopper, du sprayer på huden, kanskje det kunne hjelpe, eller sånn eurax? Et forslag bare :-)

Skrevet

Hei igjen,her går det like jævlig--hmf!!Mere utslett og hovner opp i ledda,blir faenmed gal i huet av detta,he he.Allergitab tar jeg så det holder,syntes det er merklig at ikke det er noe (motgift) for detta er jo pyton.Unner ikke min værste fiende detta engang.Hørte noen jeg snakka med hadde gått opptil flere mnd med detta,høres jo kjmpekjekkt ut,hm..Tok en soltime her på 15 min men skulle vel ikke gjort det, så det gjør jeg ikke igjen.Føler meg litt oppsvulma i halsen au og klalmen i formen,hadde dere andre au det? føler meg som den hypokonderen her..

Skrevet

Heia,maset igjen.Ja,da sitter jeg her ser igrunnen verre ut enn noen gang i dag!!!Sjønner ingenting av detta lengre,kan jo ikke være pf eller aporex som gjør det da? Har jo vært uten ei stund nå.Var tålig fin på morraen i dag men etter jeg dusjet i kveld blusset det opp i hele ansikt,hals og huet.Er jo helt sykt spør du meg at jeg ikke finner ut hva som forårsaker det.Noen som har andre ideer hva det kan være?

Skrevet
Heia,maset igjen.Ja,da sitter jeg her ser igrunnen verre ut enn noen gang i dag!!!Sjønner ingenting av detta lengre,kan jo ikke være pf eller aporex som gjør det da? Har jo vært uten ei stund nå.Var tålig fin på morraen i dag men etter jeg dusjet i kveld blusset det opp i hele ansikt,hals og huet.Er jo helt sykt spør du meg at jeg ikke finner ut hva som forårsaker det.Noen som har andre ideer hva det kan være?

Tror du skulle ha tatt kontakt med legen igjen jeg, for det er jo tydeligvis noe du reagerer på, kanskje tramadolen også? Høres ikke bra ut dette.

Skrevet

Heia igjen.Har lest og lest om detta nå.Ei på lommelegen som har forskra litt på detta mener det er stress det kommer av.Veldig veldig sjeldent det kommer av mat,medisiner osv sier hun.Bytte allergi medisiner,legge beina på bordet og bare slappe av var beste medisinen sier hun..Hm..hvordan skal jeg klare det som er så hyper..Men ser de dagen jeg har fri så er jeg bedre,som i dag og 16-17 mai men blusser opp noe jæklig med en gang jeg kommer på jobb..Skal ha litt ferie nå så får håpe jeg kan bli kvitt det..Bytta allergimed.au men det gjorde ingen underverker forløpig..

Gjest Gjest_turid_*
Skrevet

Hjelpes!

Dette er som å lese om meg selv! Jeg reagerer på PF, klør som bare søren.

Jeg har også en kronisk kløe over hele kroppen som ingen lege skjønner hva kommer av, pga det så går jeg på allergimedisiner hele året.

Men det siste halve året har det vært mye verre og i tillegg en utrolig plagsom kløe under føttene! Det har vært helt grusomt til tider. Jeg har tatt opptil 4 allergi tabletter om dagen, det roer det litt. Skjønner ikke hva det kommer av, jeg spiser som jeg alltid har gjort og tar ingen andre medisiner. Det kommer i perioder, så jeg har faktisk tenkt tanken på stress.

Ikke gøy å tenke på at jeg kanskje reagere på stress med kløe!

Håper du finner ut av dette, du er mere plaget enn meg stakkars. :klem:

Skrevet
Hjelpes!

Dette er som å lese om meg selv! Jeg reagerer på PF, klør som bare søren.

Jeg har også en kronisk kløe over hele kroppen som ingen lege skjønner hva kommer av, pga det så går jeg på allergimedisiner hele året.

Men det siste halve året har det vært mye verre og i tillegg en utrolig plagsom kløe under føttene! Det har vært helt grusomt til tider. Jeg har tatt opptil 4 allergi tabletter om dagen, det roer det litt. Skjønner ikke hva det kommer av, jeg spiser som jeg alltid har gjort og tar ingen andre medisiner. Det kommer i perioder, så jeg har faktisk tenkt tanken på stress.

Ikke gøy å tenke på at jeg kanskje reagere på stress med kløe!

Håper du finner ut av dette, du er mere plaget enn meg stakkars. :klem:

Hei igjen :-)

Stakkars dere, det må være forferdelig, men jeg har aldri hørt om at noen kan reagere på stress sånn som dette, men alt er vel mulig. Kanskje likevel lurt å få det sjekket med ev, hudlege.

Klem

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Kløen kommer ikke av allergisk virkning, men av kodeinet som er i Paragin forte. Det er en typisk virkning av opiater (kodein, morfin o.l) att man merker kløe over kroppen.

Jeg merker denne kløen på Tramadol også, men ikke i like stor grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...