Bahia Skrevet 15. mai 2009 #21 Skrevet 15. mai 2009 Altså, jeg skal gifte meg neste år. Og jeg har sagt klart i fra til mine gifteklare venner og slektninger at de ikke bør begynne å planlegge bryllup før tidligst fem år etter mitt. Slik kan gjestene mine virkelig ta til seg inntrykkene og tenke tilbake på den flotte stunden der to mennesker ble forenet til ett med en og samme skjebne i evig tid. Jeg føler nesten at det er slik enkelte tenker av og til!
leirbål Skrevet 15. mai 2009 #22 Skrevet 15. mai 2009 Spør vennene deres om hva de tenker hvis dere er usikre.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #23 Skrevet 15. mai 2009 Spør vennene deres om hva de tenker hvis dere er usikre. Enig - hvis det er snakk om så gode venner at man skal ta hensyn til dem i så stor grad så må det da kunne gå an å høre med dem hva de synes om det!?! Nei, man kan ikke holde av et helt år til seg selv - hvis man har mange nok venner da så vil man jo aldri få giftet seg jo! :-p
TuttaV Skrevet 15. mai 2009 #24 Skrevet 15. mai 2009 Altså, jeg skal gifte meg neste år. Og jeg har sagt klart i fra til mine gifteklare venner og slektninger at de ikke bør begynne å planlegge bryllup før tidligst fem år etter mitt. Slik kan gjestene mine virkelig ta til seg inntrykkene og tenke tilbake på den flotte stunden der to mennesker ble forenet til ett med en og samme skjebne i evig tid. Vi er tre vennepar som alle gifter oss med 1 år og 1 ukes mellomrom totalt mellom første og siste par. Mellom paret før oss og vårt bryllup er det litt under 2 mnd. Aldri vært noen sure miner av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #25 Skrevet 16. mai 2009 Da venninnen min annonserte at de skulle gifte seg fikk jeg klar beskjed om at sommer-08 var opptatt, for da skulle de gifte seg. Samme venninne ble også fornærmet da en annen felles venninne annonserte sitt bryllup en mnd eller etter at hennes var gjennomført, hun ville ha fokus på sitt eget bryllup litt lengre. Det kan også nevnes at vi alle er rundt 30 år og har vært sammen med mennene våre i mange år. Har man mange felles gjester som er tilreisende synes jeg gjerne man bør koordinere litt, men selvsagt er det ikke noe problem å gifte seg samme sommer. Det er nå litt rart hvordan slikt fordeler seg. I fjor var vi i 5 bryllup, og i år er vi ikke invitert i et eneste ett. Til neste år igjen tror jeg det blir ganske mange bryllup igjen. Hvis kun et par skal kunnne gifte seg hvert år vil jo mange ikke kunne få giftet seg før man er riktig så gammel.
LukaFrost Skrevet 16. mai 2009 #26 Skrevet 16. mai 2009 Hvis man ikke skal kunne gifte seg samme år, hvem da skal få rett til å gifte seg fx denne sommeren? De som annonserte det først eller de som planla først? Det blir for dumt å måtte avlyse et planlagt bryllup bare fordi noen sndre anonnserte det først. Nei, voksne mennesker må tåle at andre gifter seg samme år. Det er da mye man skal ta hensyn til når man bestemmer dato.
Gjest Glør Skrevet 16. mai 2009 #27 Skrevet 16. mai 2009 Jeg skjønner ikke dette med å fokus på bryllupet etter at det er over. Jeg har vært i noen brylluper, og jeg går da ikke rundt å tenker på det, etter at det er over. Jeg går på festen, opplever det der og da, men når kaka er spist er festen over. Om jeg går i ett nytt bryllup uka etter forandrer det ingenting. Sorry bridezillas, men sånn er det. Det eneste hensynet jeg ville tatt er at store deler av familien min bor veldig langt unna, så de skal slippe å reise så langt flere ganger på kort tid.
Gjest Yihaa Skrevet 16. mai 2009 #28 Skrevet 16. mai 2009 I min vennekrets var det ei som gifta seg fredag, og hun andre lørdag samme uke.. De er ikke på talefot i dag for å si det sånn... En uheldig plassering av datoene hvis det var mange felles gjester, men utover det er det bare idiotisk, barnslig og navlebeskuende å ikke være på talefot etter dette. Samme venninne ble også fornærmet da en annen felles venninne annonserte sitt bryllup en mnd eller etter at hennes var gjennomført, hun ville ha fokus på sitt eget bryllup litt lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå