Gå til innhold

Til alle kjærringer:

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet

TS du sitter ikke inne med definisjonsretten til begrepet "kvinne". Det er slik med språket at det er det flertallet av språkets brukere som gjør. Flertallet av norsktalende mennesker legger "voksen person av hunkjønn" i begrepet "kvinne". Har du en egen konnotasjon av begrepet (foreksempel at "en ekte kvinne har lange ben, går med pels og drikker rødvin") må du nesten legge den frem for å få en fruktbar diskusjon.

Hva du legger i kjærring med æ, hadde også talt til din fordel at du redgjorde for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ts kunne være fantasifull nok til å lage et eget ord i steden for å legge nye definisjoner i gamle ord som betyr noe annet enn det han tydeligvis mener.

Gjest Gjest
Skrevet

Derrverre er ikke fantasi TS' sterke side. :Gjesp:

Gjest Gjest
Skrevet

"Derrverre"? Dessverre er ikke intelligens din sterkeste side. :Gjesp:

Gjest Gjest
Skrevet
Ordet kjærring kommer fra svensk og betyr min kjære, så joda:) den satt du!

Dette er en utbredt misforståelse, noe skoleverket nok må ta en del av skylda for.

Ordet "kjerring" kommer av norrønt "kerling" som står til "kar" (mann).

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør en liten gutt som ts på Kvinneguiden mon tro?

Skrevet (endret)

Mulig du har rett.. heldigvis kan vi nå alle som en regne oss som vakre jenter, siden vi ikke har vokst opp til å bli kvinner enda... iflg. ts. Vi vet jo alle sammen at kjærring (kjæring) er et positivt ord og betyr at noen er glad i oss.

Det er vel ikke noe forbud her mot å fortsette en diskusjon uten å svare ts... , så lenge den omhandler temaet?

Endret av absinthia
Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør en liten kjærring som deg på Kjærringguiden mon tro?

Skrevet

Mulig at han er her og ser etter "Kvinnen" .. og så var det bare en gjeng spreke jenter her og det tydeligvis er litt skuffende.

Ellers så kjenner jeg at jeg blir litt stolt av å bli kalt feministbitch, menn sier stort sett til meg at jeg nesten er for snill og god, så bitchestatusen er noe jeg trakter etter. Jeg har heldigvis øvd meg litt på bitching, og har funnet ut at jeg kan finne min indre bitch når jeg trenger henne mest. :kosteskaft:

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet
Feil igjen. Det er riktig at det er flertallet som former språket og at flertallet til syvende og sist avgjør hva som blir stående i ordboka, men det endrer ikke på grunnleggende språkhistoriske fakta. Som sagt så er jeg klar over at ordet 'kjærring' står skrevet med 'e' i ordboka di, men det betrakter jeg som fullstendig irrelevant.

Her inne diskuterer du med brukere av dagens språkdefinisjoner. Derfor, om du legger noe annet i begrepet "kvinne" enn det resten av folket som bruker språket gjør må du utdype hva du mener om du skal få til en saklig diskusjon.

I utgangspunktet er jeg interessert i å finne ut av hva du mener og hva du legger i begrepet, men det er helt umulig å diskutere med deg om du bruker en historisk eller ergndefinert verson av "kvinne".

Så TS hva legger du i "kvinne" og hvorfor lever ingen her opp til din definisjon?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes nesten litt synd på deg som ikke kan annet enn å slenge tilbake de samme ordene fra forrige innlegg. Det tyder på en svært underutviklet mental kapasitet.

Helt enig. Men det får vi jo bare ta som et kompliment. Han ser tydeligvis opp til oss, men tør ikke innrømme det :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Helt enig. Men det får vi jo bare ta som et kompliment. Han ser tydeligvis opp til oss, men tør ikke innrømme det :fnise:

Gjør jeg det? Haha, jeg ser mer opp til den gule kvisa som vokser på den feite ræva di enn jeg ser opp til deg. Men ja, en person med IQ under 50 ville nok ha tatt det som et kompliment.

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet

TS jeg lurer på om du kan svare på innlegget mitt #68?

Ellers er det rimelig å annta at jeg har målbundet deg hva diskusjonen anngår, og du ikke hadde noen saklige argumenter å underbygge påstanden din på eller noe agenda bak ditt første innlegg enn å skape kvalm.

Skrevet

Jeg skjønner jo at det kan være litt flaut.. det er vanlig at gutter i en viss alder ikke vil innrømme at de egentlig liker jenter. Det er et helt vanlig stadium som man må gjennom i løpet av livet.

Til ts - ikke ta det så tungt, du møter sikkert noen du også en dag.. vi feministbitchene får krølle oss sammen i sofaen med våre menn som er barske nok til å takle slike som oss, og gi dem en god skuldermassasje fordi de kom seg velberget gjennom jentelus-stadiet.

Skrevet
Til alle kjærringer på dette forumet: dere er kjærringer, ikke kvinner.

Kun et lite, eksklusivt mindretall av alle norske kjærringer fortjener betegnelsen 'kvinne'.

(Ja, jeg vet at ifølge ordboka deres skrives kjærringer med 'e', men det er feil.)

Alle norske kjærringer fortjener betegnelsen "kvinne" !

For øvrig er det sjeldent at jeg kaller andre damer for kvinner, det går mest i dame, eller kvinnfolk. Synes også at det høres ut som det er mer tæl i et "kvinnfolk" enn i en "kvinne"

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet (endret)

Jeg har ikke brukt et eneste ukvemsord, og jeg har forsøkt å holde meg på et saklig nivå. Og siden du ikke har kommet med et eneste holdbart argument for påstandene dine, må det være lov å tvile på seriøsiteten i innleggene dine. Hvorfor starte en diskusjon du ikke indenterer å legge frem argumenter?

Anngående drittslenging så har du bidrat akkurat like mye som de andre her.

Endret av Strix
Gjest Gjest
Skrevet
Ja, som forventet ville du prøve å unnskylde deg med at du "ler" av det jeg skriver, når vi alle vet at du blir så provosert at du omtrent ikke vet hvor du skal gjøre av deg.

Åja, jeg *hikst* er KJEEEMPE *fnis* provosert! :hoho:

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet
Hva er vitsen med å diskutere logikk, fornuft og historie med kunnskapsløse tapere som uansett ikke er villig til å holde diskusjonen på et saklig nivå? Og ja, jeg slenger faktisk dritt tilbake når folk slenger dritt til meg.

Du kan jo prøve å skjelle ut sjefen din eller læreren din, og etterpå komme og mase om at han skal lære deg nye ting. Han hadde nok ikke vært så veldig velvillig innstilt på det nei, og det hadde du kunnet takke deg selv for.

Innledningsvis var jeg interessert i å finne ut av hva du mener, men det ser det ikke ut til at du vil gjøre for noen av synspunktene dine. Jeg har som nevnt over ikke kommet med noe form for skjellsord, men forsøkt å spørre deg hva du mener.

Argumentasjonen din er uansett langt fra holdbar i akademia, hvilket jeg forholder meg til.

Om du akter å holde diskusjonen på et lavere nivå, ser jeg det som fullstendig ufruktbart å fortsette og trekker jeg meg ut.

Skrevet (endret)

Er ikke " kjærringer" voksne individer av hunnkjønn?? Kan du underbygge dette utsagnet med relevant teori ? Hvorfor mener du at dette er et norskt fenomen?

Endret av Strix
Skrevet
Jeg vet at du har litt tungt for det, og at du sannsynligvis har lese- og skrivevansker, siden du ikke fikk det med deg første gang. Men jeg kan ta meg bryet med å henvise til mitt tidligere svar:

Dårlig unnskyldning for å ikke diskutere. Greia var at du bare ville ha oppmerksomhet og måtte lire av deg ett eller annet for å få det.

Jeg synes forøvrig at det er svært merkelig at du orker å kaste bort tid på å skrive ting som liksom skal være fornærmende til helt fremmede mennesker, når du ikke vil fortsette diskusjonen på det emnet du startet på. Dette er atferd som jeg synes passer svært godt til min tese om at du trengte litt oppmerksomhet i dag.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...