Gå til innhold

Sjokolade kake som er kokt.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest:)
Skrevet

Jeg hørte idag om en utrolig god sjokolade kake, og hun fortalte at deigen var kokt... Hun ville selvsagt ikke gi ut oppskriften, og lurte på om noen flere hadde hørt om den/smakt den og kansje til og med hadde en oppskrift og gi bort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Russ09
Skrevet

kanskje hun har brukt samme prinsipp som når man lager omelett? Lar en kasserolle stå på svak varme med lok over for å dampe\koke deigen fast?

Skrevet

Var den bare kokt, og ikke stekt i ovn etterpå? Eller er det røra som har kokt før den ble helt i langpanne og satt i stekeovn? Hvis det er det siste, har jeg oppskrift...

Skrevet

Aldri hørt om kokt sjokoladekake, men solvolds sjokoladekake skal stekes i vannbad. Er det noe sånt hun mener? Den er i hvertfall veldig mektig, fyldig og kjempegod!!!!!!

Skrevet

Hørte nettopp om en sjokoladekake der ingrediensene skulle kokes sammen i en gryte, men den skulle stekes i ovnene som vanlig. Jeg ble lovet oppskrift, men har ikke fått den enda. Men det finens en slik kake ja.

Skrevet

Jeg har flere ganger laget sjokoladekake i mikobølgeovn, den blir litt rå inni, men det er meningen, og den er veldig god. Dessverre har jeg mistet oppskriften :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Eventuelt snickerskake - den kokes bare. Kjempegod! Finner oppskriften på detsøteliv.no - under snickerruter.

Gjest Frosk
Skrevet
Jeg har flere ganger laget sjokoladekake i mikobølgeovn, den blir litt rå inni, men det er meningen, og den er veldig god. Dessverre har jeg mistet oppskriften :sur:

Her er en sjokoladekake som lages i mikroen - denne er uten egg.

Gjest Ludovie
Skrevet

Dampkokte kaker kalles "steamed puddings" i Storbritannia. Hvis du søker på "steamed chocolate pudding" bør du få mange treff. :)

Skrevet
Jeg hørte idag om en utrolig god sjokolade kake, og hun fortalte at deigen var kokt... Hun ville selvsagt ikke gi ut oppskriften, og lurte på om noen flere hadde hørt om den/smakt den og kansje til og med hadde en oppskrift og gi bort?

Utrolig sært at folk ikke vil gi bort oppskriftene sine synes jeg..

Skrevet
Aldri hørt om kokt sjokoladekake, men solvolds sjokoladekake skal stekes i vannbad. Er det noe sånt hun mener? Den er i hvertfall veldig mektig, fyldig og kjempegod!!!!!!

Tipper du har rett, Nicky, denne er drepende god...!

:sikle:

Skrevet
Utrolig sært at folk ikke vil gi bort oppskriftene sine synes jeg..

Jeg har alltid ledd av sånne, helt til jeg endelig klarte å eksperimentere meg fram til en Oreokake som er nærmest identisk med den de har på Peppes osv, og akkurat den oppskriften kvier jeg meg faktisk litt for å gi til hvem som helst... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...