Gå til innhold

Syklus etter pilleslutt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi vil så gjerne ha barn:)

Jeg slutta på cerazette for over en mnd siden, men jeg kjenner ikke kroppen min etter jeg slutta som vel er ganske normalt. Når kan man forvente å komme inni "rytmen" igjen at man vet når man har eggløsning og mens osv.?

Vurderer å kjøpe en eggløsningstest for å se når jeg er fruktbar.

Vil gjerne høre andres erfaringer også etter pilleslutt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så utrolig individuelt! For noen så klaffer det i første pp etter pilleslutt, andre sliter med ustabile sykluser i flere måneder (år :sukk: ) etter pilleslutt. Det er igrunn ingen fasit. En heelt gjennomsnittssyklus tilsier jo at man har eggløsning ca på dag 14. (dag 1 er første dagen med mens) Altså 14 dager etter menstruasjonens start og 14 dager før forventet neste mens, men dette kan også variere veldig. Noen har kort, mens andre har lang, lutealfase. Jeg ville anbefalt å kjøpe eggløsningstester fra billigtester, og ikke fra apoteket i begynnelsen. De fra apoteket inneholder kun 7 strimler (evt. 7 sånne CB-pinner) og er ganske dyre. Jeg har hørt at noen ikke får positivt utslag på billigtestene, men jeg tror de aller fleste er fornøyde. Evt. så kan du teste med billigtester, og den dagen de blir positive, så kan du bruke en dyr en. El-tester er forresten ikke positive før den nye streken er like sterk, evt sterkere enn teststreken. Mens på en graviditetstest så er en strek en strek.

Håper du ble litt klokere av dette rotete innlegget mitt! :Nikke: Og lykke til med prøvingen! :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...