Gå til innhold

Har satt inn kobberspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud, jeg trodde jeg skulle krepere! Jeg har normalt sett høy smerteterskel, men noe så vondt har jeg aldri kjent. Jeg er 23 år, har ikke født barn.

Selve innsettingen var grusom, men rett etter var jeg helt fin. Så gikk det en halv time (hadde da nettopp ankommet en cafe), og da ble jeg likblek, kaldsvett, kvalm og hadde enorme "menssmerter" og blødde en god del. Jeg måtte bare dra derfra. Jeg lå på sofaen med min mor ved siden av meg, jeg vred meg i smerte og det tok flere timer før jeg kunne si at smertene avtok.

Det hører med at tre kvarter før jeg dro til legen tok jeg 2gram Paracet og LIKEVEL opplevde jeg dette så smertefullt. Har måttet følge opp med 1g Paracet hver 4.time for å holde ut på jobb, men likevel kjenner jeg det gjør nokså vondt. Men for all del, det er bedre nå, og jeg føler ikke annet ubehag nå enn menssmerter.

Men er det fler som har opplevd dette? Greit nok at jeg ikke har født barn, men det får da være måte på. Min mor ble ganske sjokkert, for dette var første gang jeg har gikk uttrykk for smerte så hun har sett det.

Det er Uaktuelt å gjøre dette igjen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Glør
Skrevet

Omtrent sånn jeg hadde det også, bortsett fra at jeg ikke hadde noen blødninger. Holdt på å svime av, og kastet opp flere ganger, og har aldri sett meg selv så blek før. Det varte noen dager, og jeg har ikke hatt noen problemer etterpå. Kommer nok til å bruke spiral neste gang også, siden jeg er veldig fornøyd ellers, og synes noen dagers ubehag var verdt det.

Skrevet

Oi, synes det hørtes skummelt ut jeg. Er vel kanskje en grunn til at spiral i utgangspunktet er anbefalt til kvinner som har født. Jeg synes hverken det gjorde vondt å sette inn eller gå med, og blødde heller ikke... Hjelper nok på med litt større livmor.

Gjest Gjest_Deli_*
Skrevet

Eg synest også innsettinga var veldig ubehageleg fyrste gongen. Var ok rett etterpå, men på tur heim fekk eg veldig vondt. Seriøse menssmerter. Men langt ifrå slik du skildrar det. Stakkars deg!!

Dessverre for meg var kobberspiral ingen suksess om 22 åring (utan barnefødsel bak meg). Blødde veldig mykje og hadde stadig vondt. Kunne få skikkeleg tak i magen (livmor) utanom menstruasjonen, spesielt etter eg hadde trena. Merkeleg og ekkelt! Begynte derfor på p-piller igjen. Var rimeleg godt beskytta mot graviditet kan du seie :)

Da hadde eg det nokså greit med spiralen, men tok han ut etter ca 1 år.

Nå er eg veldig spent pga. fekk sett inn spiral i går. Har nå ein fødsel bak meg. Har det heilt som normalt, ingen smerter. Innsetjinga gjekk også kjempefint. Låg på benken max 2 minutt tilsaman. Sist gong kåla dei på i 20 minutt minst, tre styk. Herre min...

Eg var der forresten i førre veke med krabbande baby med meg, fekk beskjed om å koma att utan baby. Grunnen var at enkelte, veldig få kunne oppleva å bli veldig dårlege etterpå. At eg kansje måtte ligge ned og ta det med ro på legekontoret, og dei hadde ingen til å ta seg av babyen. Ved denne infoen grudde eg meg berre enda meir, men det gjekk altså utruleg bra.

Trur ho gyndama her var rimeleg proff. Ho sa også at spiralen kanskje låg feil sist gong. Og at det ikkje er meininga at partnar skal kjenne spriralen under sex. Det gjorde min ex, han stakk seg stakkars.

Nå skal eg også til kontroll om 5 mnd for å ta ultralyd å sjå at han ligg riktig. I tillegg sjekka ho med ultralyd rett etterpå. Ingen ting av dette vart gjort sist.

Håpar verkeleg det går fint denne gongen. Vil ikkje bruke hormon prevensjon.

Skrevet

Nå er smertene heldigvis over, men blør ennå. Håper det gir seg snart. Er "spent" på om sambo stikker seg, vil bare vite at alt er bra og at den sitter riktig og fungerer.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei !

Jeg satte inn kobberspiral første gang etter å ha født 3 barn.

Selve innsettingen gjorde ikke vondt,bare litt ubehagelig. Men etter ca 30 min fikk jeg skikkelige smerter.Kjentes ut som rier faktisk. Det varte ikke så lenge ;)

Spiralen ble byttet etter ca 5 år ;til samme type. Denne gangen fikk jeg ikke smerter ,bare en svak murring en stund etterpå.

Skrevet

Herregud, jeg trodde jeg skulle krepere! Jeg har normalt sett høy smerteterskel, men noe så vondt har jeg aldri kjent. Jeg er 23 år, har ikke født barn.

Selve innsettingen var grusom, men rett etter var jeg helt fin. Så gikk det en halv time (hadde da nettopp ankommet en cafe), og da ble jeg likblek, kaldsvett, kvalm og hadde enorme "menssmerter" og blødde en god del. Jeg måtte bare dra derfra. Jeg lå på sofaen med min mor ved siden av meg, jeg vred meg i smerte og det tok flere timer før jeg kunne si at smertene avtok.

Det hører med at tre kvarter før jeg dro til legen tok jeg 2gram Paracet og LIKEVEL opplevde jeg dette så smertefullt. Har måttet følge opp med 1g Paracet hver 4.time for å holde ut på jobb, men likevel kjenner jeg det gjør nokså vondt. Men for all del, det er bedre nå, og jeg føler ikke annet ubehag nå enn menssmerter.

Men er det fler som har opplevd dette? Greit nok at jeg ikke har født barn, men det får da være måte på. Min mor ble ganske sjokkert, for dette var første gang jeg har gikk uttrykk for smerte så hun har sett det.

Jeg hadde hormonspiral og hadde konstant smerter i underlivet, var til og med på sykehuset men ingen ting var galt med den sa de. Men etter en veldig god stund fjernet jeg den da jeg konstant blødde. Og da jeg gjorde det ble det bra, begynte på p piller i stedet og det var mye bedere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...