Gå til innhold

Gå med staver - overall trening?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg skal prøve gåstaver for første gang, hørt bra om det, men lurer på, av dere som har peiling her, om det er god trening for overkroppen også og armene (grevinneslengen), eller om det "bare" er for hjertepumpa sin del? Jeg har problemer med typiske "kontorplager" - nakke, øvre del av rygg, musearm, lut holdning - og vil gjerne finne trening som gjør "alt på en gang". Vil en halv mil per dag med staver gjøre nytten?

Det, og svømming, er det jeg kommer opp med som trener hele kroppen og særlig nakke/holdning.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg begynte å gå med staver fordi jeg så lett glemte å bevege armene når jeg gikk tur og ble stiv i skuldrene og fikk dårlig blodomløp til armene og ble stiv i fingrene. Stavene gjorde underverker og merket at de tok litt i sidemusklene på ryggen (aner ikke hva de kalles) og jeg fikk en bedre holdning når jeg gikk, pluss at jeg automatisk gikk raskere. Uten staver begynner jeg lett å dasse med dårlig holdning.

Og jeg svømmer også, tusen meter en til to ganger i uken, og det merker jeg på de dvaske overarmene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gode nyheter! :hoppe:

Jeg er så lei av maset om styrketrening, at man er nødt til å trene styrke for å gå ned/bli i form. Jeg liker godt å være i bevegelse og lever gjerne mer aktivt, men jeg merker at med alle disse nyreligiøse treningsformene og reklamene overalt så blir jeg bare stressa og demotivert :sjenert: Jeg hadde ikke klart en yoga time om det gjaldt livet, tror jeg... er altfor stiv. Pilates, samme greia.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte artikler! Dette er mye mye bedre enn jeg trodde, og det tar hensyn til de skadene jeg har også. Så flott - nå ble jeg motivert!

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte artikler! Dette er mye mye bedre enn jeg trodde, og det tar hensyn til de skadene jeg har også. Så flott - nå ble jeg motivert!

Takk :klem:

Så godt å lese, ingen grunn til ikke komme deg ut på tur nå!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...