Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #21 Skrevet 11. mai 2009 Jo, man må jo ha et snev av forståelse og empati med andre om det er barn eller voksne. Det er denne grenseløse forståsegpå'elsen som er så irriterende. Barn tar ikke skade av litt kjeft når de gjør noe galt. De tar skade av å få ture rundt som de vil slik at det til slutt er ingen andre enn foreldrene som orker å ha dem rundt seg. De må få beskjed på ett slikt nivå at de forstår det ja, hva hjelper det med kjeft hvis de ikke forstår innholdet??
Salamandra Skrevet 11. mai 2009 #22 Skrevet 11. mai 2009 Unger kan faktisk finne på pøbelstreker og gjøre mye gæærn't selv om de vet bedre, det er ikke nødvendigvis fordi de er unge, nysgjerrige og uvitende og i sånne tilfeller må det være lov å irettesette dem uten å dille noe videre med det. Min erfaring er at det ofte er de ungene som har foreldre som aldri hever stemmen eller irettesetter ungene når det trengs som oppfører seg mest uspiselig. Selvsagt skal man lytte til ungene, forstå dem og veilede dem som best en kan, men innimellom er det faktisk nødvendig å la uønsket adferd få negative konsekvenser og rett og slett være litt streng.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #23 Skrevet 11. mai 2009 Barn er nyskjerrige og tester grenser, er jo nettopp det dem lærer av! Barns jobb er å teste grenser. Foreldres jobb er å sette grenser. Setter ikke foreldrene grenser så er det ingen grense å teste. Og hva lærer barna da? Da lærer de at de kan gjøre akkurat slik de vil.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #24 Skrevet 11. mai 2009 De må få beskjed på ett slikt nivå at de forstår det ja, hva hjelper det med kjeft hvis de ikke forstår innholdet?? Det går an å gi kjeft med slike ord at de forstår.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 11. mai 2009 #25 Skrevet 11. mai 2009 Foreldrene kan irritere meg mest med barn...
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #26 Skrevet 11. mai 2009 kjeftekjerringer som liker å rakke ned på uskyldige barn, jeg er for grensesetting slik at barn forstår men ikke høyrøstet kjeft
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #27 Skrevet 11. mai 2009 kjeftekjerringer som liker å rakke ned på uskyldige barn, jeg er for grensesetting slik at barn forstår men ikke høyrøstet kjeft Det er ikke snakke om å rakke ned på, det er snakk om at jeg vil ha mine ting i fred for klåfingra frekke unger, og at jeg ikke vil ha dem klatrende gjennom vinduet. Siden når ble det forventet av hele omverdenen skal stille hele sin tomt, hus og eiendom til nabobarnas frie benyttelse/vandalisme? Siden når tok barn skade av litt høyrøstet tilsnakk? Det er da ikke snakk om å banke opp ungen her heller?
Ms.Blaise Skrevet 11. mai 2009 #28 Skrevet 11. mai 2009 Er det noen her som har eksempler på uoppdragne barn? Jeg kom til å tenke på en nabogutt til venninna mi. Han tyter inn gjennom vinduet i stua og spør etter godteri og brus. Det frekke vesenet åpner skap og skuffer for å sjekke hva hun har, og setter opp verdens mest forulempede "Miljøagentene"-mine når han finner ut at hun hadde godteri uten å dele umiddelbart. Ungen hører ikke etter for fem flate øre; blir han kastet ut så kommer han rett inn igjen. For det meste gjennom vinduet. Det er vel det grelleste eksempelet jeg har på ufordragelig unge.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. mai 2009 #29 Skrevet 11. mai 2009 Hva er det som irriterer deg mest med (andres) barn? Foreldrene som ikke kan oppdra dem.
Gjest Miam Skrevet 11. mai 2009 #30 Skrevet 11. mai 2009 Som sagt før: foreldre som ikke klarer å irettesette å oppdra ungene sine! Kan ta et eksempel: En unge som ikke bor så langt fra meg er kompis med et søskenbarn av meg, de er ca 12 år.. Med en gang denne ungen er sammen med guttaboys, er det pøbelstreker, faenskap og bare dritt, med en gang! Det er pøbling mot mindre barn, STJELING, hærverk på skole slik at han faktisk måtte gå to uker i en klasse UNDER sin egen, det er knusing av ruter, velting av benker over gjerder, og jeg kan fortsette i det uendelige.. Det tragiske med denne lille tassen er at med en gang han er alene med oss voksne er han utrolig sjenert og engstelig. Han er ekstremt usikker, og han er plutselig ikke gatast tøffeste gutt lenger.. I grunn veldig synd i han, men man blir jo irritert på slik oppførsel! Ærlig talt, foreldrene burde tatt tak i slike ting for leeenge siden.. Og at en unge kan gå igjennom skuffer og skap til både ukjente og kjente er helt fjernt for meg.. Det nærmeste vi kom noe slik når jeg var barn, jeg er 21, var å gå ned til farmor 50 meter lenger ned å spørre etter en knekk sjokolade liksom.. hehe! Huff, håper ikke min fremtidige unge blir slik!
Arwen Skrevet 11. mai 2009 #31 Skrevet 11. mai 2009 Huff, håper ikke min fremtidige unge blir slik! Det blir de ikke hvis du ikke vil det
Gjest Gjest_mamma til 3_* Skrevet 12. mai 2009 #32 Skrevet 12. mai 2009 Det blir de ikke hvis du ikke vil det Så heldige og dyktige dere er som har full kontroll over hva barna deres sier og gjør.
Arwen Skrevet 12. mai 2009 #33 Skrevet 12. mai 2009 Så heldige og dyktige dere er som har full kontroll over hva barna deres sier og gjør. Full kontroll har man ikke, men noen ting kan man da lære de. At man ikke roter i skapet til de man er på besøk hos folk synes jeg er en helt normal ting å si fra om.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #34 Skrevet 12. mai 2009 At de er late, frekke og ufordragelige. Sier ikke takk, er vant til å løpe rundt og herje som de vil. At de er stygge og slemme mot andre og sårer andre med sine ord og sin oppførsel. Det går an å snu oppførselen, men det krever jobb. Dessverre er det ikke alle foreldre som er interesserte i å gjøre den jobben.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #35 Skrevet 12. mai 2009 At ALT skal rettes ut foran dem hele veien helt til de er 18, gud forby at de snublet i en dump i ny og ne og lærte noe av det. De skal strykes med hårene hele tiden, og behandles som skjørt glass, ellers blir det voldtektsmenn, mishandlere, narkotikaavhengighet av hele gjengen. Det ble liksom ikke folk av oss som vokste opp før i tiden..... Det verste jeg har opplevd med foreldre i dag, er at de ikke tør/gidder/klarer å si fra til ungene om at boblebassenget ikke er til å hoppe, stupe, svømme og herje i når det fins flere større basseng av ymse art og sklier under samme tak.... Boblebassenget er til å sitte og slappe av i!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå