Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hva er det som irriterer deg mest med (andres) barn?
Gjest imli Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Frekke, uoppdragne unger, som ikke har respekt for andre (hverken andre barn eller voksne) synes jeg er veldig irriterende, og ikke minst trist...
Ms.Blaise Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Frekke, uoppdragne unger, som ikke har respekt for andre (hverken andre barn eller voksne) synes jeg er veldig irriterende, og ikke minst trist... JA! Og unger som ikke bryr seg noe om gaver de får. Bare ser kort på de og hiver de vekk. Unger som aldri er fornøyde med noe.
Gjest imli Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 JA! Og unger som ikke bryr seg noe om gaver de får. Bare ser kort på de og hiver de vekk. Unger som aldri er fornøyde med noe.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Er det noen her som har eksempler på uoppdragne barn? Jeg kom til å tenke på en nabogutt til venninna mi. Han tyter inn gjennom vinduet i stua og spør etter godteri og brus. Det frekke vesenet åpner skap og skuffer for å sjekke hva hun har, og setter opp verdens mest forulempede "Miljøagentene"-mine når han finner ut at hun hadde godteri uten å dele umiddelbart. Ungen hører ikke etter for fem flate øre; blir han kastet ut så kommer han rett inn igjen. For det meste gjennom vinduet. Det er vel det grelleste eksempelet jeg har på ufordragelig unge.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Det verste er mine ting nærmest skal være fritt frem og ødelegge uten noen form for konsekvenser. (Det beste er tilliten man ofte blir vist av andres barn )
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Er det noen her som har eksempler på uoppdragne barn? Jeg kom til å tenke på en nabogutt til venninna mi. Han tyter inn gjennom vinduet i stua og spør etter godteri og brus. Det frekke vesenet åpner skap og skuffer for å sjekke hva hun har, og setter opp verdens mest forulempede "Miljøagentene"-mine når han finner ut at hun hadde godteri uten å dele umiddelbart. Ungen hører ikke etter for fem flate øre; blir han kastet ut så kommer han rett inn igjen. For det meste gjennom vinduet. Det er vel det grelleste eksempelet jeg har på ufordragelig unge. Jeg tror jeg hadde uheldigvis kommet til å klappe vinduet igjen over fingrene på ham....
Gjest imli Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Vi hadde en unge på besøk her (ca 6-7 år). Hun hadde aldri vært her før, og vi hadde aldri møtt henne (bare foreldrene). Hun fikk middag her, og under middagen gikk hun fra og til bordet sikkert 5-6 ganger, sa ikke takk for maten, og gikk etterpå og bare forsynte seg at mat hun fant i skapet
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Foreldrene kan irritere meg mest med barn... Der sa du det. Foreldre som virker helt immune mot ungenes herjinger, skrik og skrål. Jeg setter pris på at foreldrene i hvert fall prøver, selv om de ikke alltid vil lykkes. Var nylig på en flytur der en unge sang av full hals hele veien, oppmuntret av en ivrig og megastolt mamma. :gjeiper:
Cookiemonster Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Foreldrene kan irritere meg mest med barn... Helt enig !!! Tok en nabogutt på "fersken" i å kaste stein på parkerte biler i gaten. Jeg tok han med opp til foreldrene og sa ifra om hva som hadde skjedd. Fikk en real skyllebøtte av foreldrene om at jeg ikke hadde noe med å irettesette deres sønn !!!!!!!!!!!!!! MAKAN
Mayami Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Der sa du det. Foreldre som virker helt immune mot ungenes herjinger, skrik og skrål. Jeg setter pris på at foreldrene i hvert fall prøver, selv om de ikke alltid vil lykkes. Var nylig på en flytur der en unge sang av full hals hele veien, oppmuntret av en ivrig og megastolt mamma. :gjeiper: Hehe... hun var sikkert sjeleglad for at ungen gjorde noe annet enn å hyle! Men ikke mindre irriterende av den grunn!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Jeg ser læring og utviklingspotensiale i hvert barn. Dvs at jeg ikke ser det verste i noen av dem.. synes denne tråden bærer preg av manglende innsikt, dømmende voksen personer som ser sin rett til å heve seg over små barn i utvikling..
Gjest imli Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Jeg ser læring og utviklingspotensiale i hvert barn. Dvs at jeg ikke ser det verste i noen av dem.. synes denne tråden bærer preg av manglende innsikt, dømmende voksen personer som ser sin rett til å heve seg over små barn i utvikling.. Jeg mener nå at barn ikke har rett til å ture frem som de vil, bare fordi de er barn! Synes ikke at det er "dømmende" å synes at det er utrivelig med frekke og respektløse barn... Da jeg var 7 år, var å snoke i skapene til fremmede og forsyne meg av maten jeg fant der, TOTALT utenkelig!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Barn er nyskjerrige og tester grenser, er jo nettopp det dem lærer av! De tenker ikke selv at de er uhøflig eller at de turer fram.. utviklingen er så forskjellig på dem at noe som gjelder for Jens ikke gjelder for Kari... nei, la dem undre seg, le med dem og se dem, sett grenser uten å fordømme dem. Slik kan de lære.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 Barn er nyskjerrige og tester grenser, er jo nettopp det dem lærer av! De tenker ikke selv at de er uhøflig eller at de turer fram.. Nei, men da går det vel an å fortelle dem at det ER uhøflig da! Argh, jeg er så lutlei dere forståsegpå'ere. Jadda, barn må utforske og finne ut av grenser og ting, det betyr ikke at de MÅ ha fritt ubegrenset spillerom. Må da kunne gå an å få sitte i fred inne uten at nabogutten skal komme klatrende inn gjennom vinduet! Og ikke fortell meg at unger kaster stein på parkerte biler for å finne ut hva som skjer når man kaster stein på biler! Det er for å teste grenser, og da får man jaggu meg la det få konsekvenser. Ungene her har også prøvd seg på herverk og det har de jaggu meg fått høre og kjenne at ikke er akseptabelt.
Gjest imli Skrevet 11. mai 2009 #17 Skrevet 11. mai 2009 Nei, men da går det vel an å fortelle dem at det ER uhøflig da! Argh, jeg er så lutlei dere forståsegpå'ere. Jadda, barn må utforske og finne ut av grenser og ting, det betyr ikke at de MÅ ha fritt ubegrenset spillerom. Må da kunne gå an å få sitte i fred inne uten at nabogutten skal komme klatrende inn gjennom vinduet! Og ikke fortell meg at unger kaster stein på parkerte biler for å finne ut hva som skjer når man kaster stein på biler! Det er for å teste grenser, og da får man jaggu meg la det få konsekvenser. Ungene her har også prøvd seg på herverk og det har de jaggu meg fått høre og kjenne at ikke er akseptabelt. Nettopp...
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #18 Skrevet 11. mai 2009 Nei, men da går det vel an å fortelle dem at det ER uhøflig da! Argh, jeg er så lutlei dere forståsegpå'ere. Jadda, barn må utforske og finne ut av grenser og ting, det betyr ikke at de MÅ ha fritt ubegrenset spillerom. Må da kunne gå an å få sitte i fred inne uten at nabogutten skal komme klatrende inn gjennom vinduet! Og ikke fortell meg at unger kaster stein på parkerte biler for å finne ut hva som skjer når man kaster stein på biler! Det er for å teste grenser, og da får man jaggu meg la det få konsekvenser. Ungene her har også prøvd seg på herverk og det har de jaggu meg fått høre og kjenne at ikke er akseptabelt. Jeg derimot er glad det finnes mennesker som forstår seg på barn, lurer på hvordan verden hadde sett ut uten dem.. nevnte at man må sette grenser ja.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #19 Skrevet 11. mai 2009 Det er ikke alle barn som vet at de gjør noe gale, de tror det skal være slik fordi ingen har lært dem det, gi gjerne beskjed men ikke bli sint..blir helt feil
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #20 Skrevet 11. mai 2009 Jeg derimot er glad det finnes mennesker som forstår seg på barn, lurer på hvordan verden hadde sett ut uten dem.. nevnte at man må sette grenser ja. Jo, man må jo ha et snev av forståelse og empati med andre om det er barn eller voksne. Det er denne grenseløse forståsegpå'elsen som er så irriterende. Barn tar ikke skade av litt kjeft når de gjør noe galt. De tar skade av å få ture rundt som de vil slik at det til slutt er ingen andre enn foreldrene som orker å ha dem rundt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå