Gå til innhold

Godteridiett, finnes det?


Gjest Godteridiett, finnes det?

Anbefalte innlegg

Gjest Godteridiett, finnes det?

Hei. Jeg er utrolig glad i godterier, men vil samtidig slanke meg og bli tynnere rundt magen. Derfor lurte jeg på om det finnes noen dietter der man bare kan spise sjokolade, eller godterier for å gå ned i vekt - uten noe annen mat?

Går det foresten ann å droppe all annen mat og bare spise smågodt (halv pose ca) og gå ned i vekt?

Dette er et spørsmål, og jeg vil ikke ha kommentarer som "Slank deg på en normal måte" osv. Jeg vil bare ha svar på det jeg spurte om. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve. Lev en uke eller to bare på smågodt og se om du går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo en gang slik at man går ned i vekt om forbruket av kalorier er større enn inntaket, om nå disse kaloriene kommer fra godteri eller salat. Men jeg tror ikke du holder ut særlig lenge... Kroppen trenger næringsstoffer, ikke bare tomme kalorier.

Nå vil jeg heller spise GOD, sunn mat og holde meg mett, enn å spise en halv pose godteri om dagen og "dø" av sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, du vil jo gå ned om du spiser mindre kalorier enn du bruker. Men med godterier er det ikke særlig mye du får spist da og du vil nok føle deg ganske utilfredsstilt og slapp, pluss at du får så nær som ingen nødvendige vitaminer i deg (vitaminpille om morgenen er ikke nok).

Jeg slanket meg jeg, selv om jeg spiste godterier om kveldene før, men jeg holdt nøyaktig telling med kaloriene som gikk inn og ut. Men spiste jo normalt om dagen, og droppet gjerne middagen utenom en porsjon grønnsaker for å kunne spise litt søtt om kvelden. Funket som bare det. Men som sagt, hold øye med kaloriene og få i deg masse sunt ved siden av. Men når jeg hadde gått ned det jeg hadde som mål, ønsket jeg andre resultater også enn å bare være slank, og da måtte jeg gi opp den daglige godterispisingen også, men unner meg fortsatt en godtedag i uken og spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over nevnt er det kalorier inn vs. kalorier ut som gir svaret på hvor mye en bør/skal innta av mat/drikke/snacks i løpet av dagen, men for kroppen sin del er det også viktig at inntaket består av næring du trenger og ikke bare tomme kalorier. Ville ikke begitt meg ut på denne dietten du nevner. Evt. kan d ha en slik dag i uken om det betyr mye for deg, men som ver nevnt kan du jo legge inn snacksen i beregningen din for dagsinntaket og heller hoppe over ett mellommåltid eller en tung middag...

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Leste om ei dame i et blad nettopp som hadde slanket seg masse ved å bare spise sjokolade. Hun hadde en sykdom som gjorde at det var begrenset hva hun kunne spise. Så hun passet bare på å spise nok lite sjokolade slik at vekten gikk nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lars_*
Hei. Jeg er utrolig glad i godterier, men vil samtidig slanke meg og bli tynnere rundt magen. Derfor lurte jeg på om det finnes noen dietter der man bare kan spise sjokolade, eller godterier for å gå ned i vekt - uten noe annen mat?

Går det foresten ann å droppe all annen mat og bare spise smågodt (halv pose ca) og gå ned i vekt?

Dette er et spørsmål, og jeg vil ikke ha kommentarer som "Slank deg på en normal måte" osv. Jeg vil bare ha svar på det jeg spurte om. Takk

Ja sannsynligvis vil du gå ned i vekt hvis du kun spiser godteri. Det vil være ekstremt ubehagelig (du vil ha hyppige humørsvingninger, energisvingninger, konsentrasjonsvansker, søvnproblemer ja du kan egentlig skrive opp alle symptomene fra super size me). Etter du har mistet vekten og går tilbake til normalt kosthold vil du legge på deg sikkert dobbelt så mye som du har mistet takket være at du har fucket opp forbrenningen din totalt, i tilegg til at mye av det du har forbrent er muskler og ikke fett.

Så ikke sats på det. Vil du gå ned i kroppsfett må du forandre livsstil, slankekurer fungerer ALDRI på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...