Gå til innhold

Tips til romantisk restaurant i London


Drmjente

Anbefalte innlegg

Vi er et par i 20-årene som skal til London i sommer på en langweekend. Samboeren har bursdag når vi er der så lørdagskvelden vil vi ut og spise på et fint sted. Er det noen som har restaurant å anbefale?? Skal bo ved Bond Street mener jeg det var, i enden av oxford street. Vi liker ikke at det skal være altfor stivt, men på en hyggelig restaurant med god service og bra mat.

Tar gledelig imot andre tips og da dette er vår første tur til London..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å foreslå noe når du ikke sier noe om hva dere liker eller hvilket budsjett dere har, men her er i hvert fall noen forslag.

I området Bond Street/Oxford Street kommer jeg umiddelbart på disse to:

Fairuz - nydelig libanesisk mat, uformelt og ganske rimelig. Jeg har vært der flere ganger og vært veldig fornøyd hver gang.

Carluccio's (Market Place) - kjederestaurant, men hyggelig, og med god italiensk mat.

Om dere vil bruke litt mer penger og dra litt lenger:

Arbutus - absolutt fantastisk mat og service. De har en Michelinstjerne, men det er hverken stivt eller spesielt dyrt. Anbefales! :tommelsmil:

Quilon - beste indiske maten jeg har spist, og super service.

Det var noen tips i full fart, spør gjerne om du lurer på noe. :)Her har jeg forresten skrevet litt mer om restauranter i London (den Fairuz jeg nevner der har dessverre lagt ned, men maten på den jeg nevner ovenfor er like god).

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carluccio's (Market Place) - kjederestaurant, men hyggelig, og med god italiensk mat.

Oioioi, ja, slenger meg på anbefalingen - den er herlig =) Var der på valentine's day (av alle dager) med eksen min for fem år siden og spiste pizza med marinert andefilét og masse god oliven. God stemning, trivelig betjening og kjempegod mat :rødme:

De andre har jeg ikke vært på, men noterer meg tipsene til neste London-tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Like ved der dere bor finner dere Momo's som er helt fantastisk og unik. Ikke stivt i det hele tatt, men uformelt og sjarmerende - må oppleves! Nord-afrikansk mat og tapas, med veldig serviceinnstilte og sjarmerende servitører.

I tillegg kan jeg anbefale Clos Maggiore (Covent Garden), og klassikeren Julie's i Notting Hill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...