Gå til innhold

Er jeg for stor?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har alltid trodd at jeg var ganske gjennomsnittlig med tanke på vekt.

Er 169 cm høy og 62 kg.

Men så kommenterte en venninne av meg at jeg hadde blitt så kraftig, og da fant jeg ut at jeg måler 94 cm rundt magen (rett under navlen)

Er ikke dette veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_ida_*

utifra vekt og høyde så virker du da normal, men man kan jo alltids ha litt ekstra her og der uten at man er feit.

Selv er jeg 167 og 66 kilo, og jeg har jo litt ekstra både her og der, men jeg ser ikke på meg selv som stor jente forde.

Og at venninne uttaler seg og sier at du er blitt kraftig ? Helt ut av det blå ?

Da vet jeg ikke hva slags mål hun går etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, hun tok det opp rett etter at hun var ferdig med å skryte over alle kiloene hun selv hadde gått ned..

Heldigvis er ikke dette en veldig nær venninne, så jeg slipper å se henne så ofte..

syns det var frekt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, hun tok det opp rett etter at hun var ferdig med å skryte over alle kiloene hun selv hadde gått ned..

Heldigvis er ikke dette en veldig nær venninne, så jeg slipper å se henne så ofte..

syns det var frekt sagt.

Ja, det var frekt sagt. Og helt fullstendig vettløst.

Uansett: Aldri spør andre om du er for stor! Du risikerer å få svar fra folk som synes at du burde veie max 45 kg, altså sykelig tynn. Hva som er FOR stort er opp til deg selv å bedømme, så lenge du har et normalt friskt syn på kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
og da fant jeg ut at jeg måler 94 cm rundt magen (rett under navlen)

Er ikke dette veldig mye?

Det virker mye i forhold til vekten din, men har du målt midjen på det smaleste stedet? Korrekt midjemål får du hvis du måler deg der du er tynnest rundt livet, og det er vel neppe under navlen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jeg har alltid trodd at jeg var ganske gjennomsnittlig med tanke på vekt.

Er 169 cm høy og 62 kg.

Men så kommenterte en venninne av meg at jeg hadde blitt så kraftig, og da fant jeg ut at jeg måler 94 cm rundt magen (rett under navlen)

Er ikke dette veldig mye?

Vel vekten din virker helt normal, men 94 cm i livvide er veldig mye og skadelig. Jeg synes du burde måle en gang til for å være sikker. Husker ikke hva grensen for damer skal være før det blir skadelig, men tror det er på 80 cm eller 90cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 78 cm rundt midjen på det smaleste, og det er vel ikke så mye..

men grunnen til at jeg målte under navlen er at jeg har en del ekstra fett i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livvidden skal måles 2 cm over navlen, antageligvis blir du noen cm mindre måler du der.

I forhold til vekt og høyde høres du slank ut, men alle kan vi jo ha litt ekstra fett litt her eller der selv om vi er generelt slanke.

Selv er jeg 163 høy og veier 65 kg, mitt midjemål er 75. Men fettet mitt ligger på rumpe og lår, men har en slank overkropp.

Og for kvinner skal midjemålet ligge under 88, men det mest ideele er under 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vekten din virker helt normal, men 94 cm i livvide er veldig mye og skadelig. Jeg synes du burde måle en gang til for å være sikker. Husker ikke hva grensen for damer skal være før det blir skadelig, men tror det er på 80 cm eller 90cm.

Helsevesenet mener damer skal være under 90 cm. Dette sier de uten å ta hensyn i det hele tatt til høyde, vekt og formen forøvrig.

Dette er de samme menneskene som bruker BMI på enkeltindivider til å si noe om helsetilstanden.

Jeg er selv 92 rundt livet og hadde sikkert løpt fra alle på den helsestasjonen jeg var på. Så ikke bekymre deg, trådstarter ;) Ingen regler uten unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...