Gå til innhold

sliter så med psyken under pms..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter så utrolig et par-tre dager i mnd før mensen kommer. Jeg blir deprimert uten grunn og får MYE indre uro. Jeg har begynt på nattlysolje men har ikke gått på den så lenge. Jeg går på yasmin p-piller for de er de eneste som funker for at jeg skal slippe mellomblødninger, så jeg kan ikke bytte prevansjonsmerke. Ikke at jeg har merker noen forskjell i psyken med forskjellige merket uansett..

Jeg går virkelig ned i "kjelleren" de dagene.. Selv om jeg vet det er naturlige årsaker. Trenger råd til hva jeg kan gjøre for å få mindre pms! Alt tas i mot med stooooor takk:)

Hilsen pms-monsteret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på kostholdet ditt. Hvis du går det litt etter i sømmene, kan det hende at du finner noe der som kan påvirke humøret. Google kan sikkert hjelpe deg med forslag til matvarer man bør unngå.

Min pms ble nesten borte da jeg la om til gluten- og melkefritt kosthold pga magen. Kjekk liten bivirkning å bli kvitt det meste av pms ;-) Sukker gjør heller ikke godt, har jeg merket. Det hjelper å sørge for stabilt blodsukker og ikke minst; nok søvn!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg sliter så utrolig et par-tre dager i mnd før mensen kommer. Jeg blir deprimert uten grunn og får MYE indre uro. Jeg har begynt på nattlysolje men har ikke gått på den så lenge. Jeg går på yasmin p-piller for de er de eneste som funker for at jeg skal slippe mellomblødninger, så jeg kan ikke bytte prevansjonsmerke. Ikke at jeg har merker noen forskjell i psyken med forskjellige merket uansett..

Jeg går virkelig ned i "kjelleren" de dagene.. Selv om jeg vet det er naturlige årsaker. Trenger råd til hva jeg kan gjøre for å få mindre pms! Alt tas i mot med stooooor takk:)

Hilsen pms-monsteret!

Det finnes veldig gode yogaprogrammer somer spesiallaget for å gjøre i tiden rundt menstruasjon. DIsse reduserer gjerne plagene betraktelig. Hvis du søker på nettet vil du finne noen slike programmer. DU må gå på et kurs for å lære teknikkene, mend u kan følge sekvensen du finner på nettet hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...