Gå til innhold

Bare lov å få et barn per foreldre

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I Kina så er det bare lov å få et barn per foreldre etter hva jeg har hørt.

Men hva skjer egentlig om noen skulle bli gravid for andre gang?

Hva skjer om noen gifter seg for andre gang og blir gravid på nytt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tror de har fødseldkvoter (de hadde det ihvertfall før), hvis du blir gravid uten en fødselskvote blir du presset/tvunget til å ta abort uansett om det er første eller andre barn og uansett hvor langt på vei du er i svangerskapet.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hva om ungen skulle bli født?

Tviler vel på at de reper barna da, men foreldrene får vel fengsel og barna blir tatt fra dem, eller?

Gjest Gjest
Skrevet

Tviler vel på at de reper barna da, men foreldrene får vel fengsel og barna blir tatt fra dem, eller?

Det er endel historer om at barna blir drept under fødselen eller rett etter. Utover det er det økonomiske sanksjoner om jeg ikke husker feil.

Gjest Gjest
Skrevet

Nøyaktig hvordan det er nå vet jeg ikke, men i en bok jeg har lest fikk spedbarn en sprøyte med noe i hodet under fødselen og i noen tilfeller rett etterpå som tok livet av de. Om de tar livet av barna etter en tid tror jeg ikke, men jeg tror foreldrene får store bøter, kan få sparken, måtte tilbake betale for helsetjenester/skole til barn num. en og lignende

Skrevet

Tror ikke de dreper barna...

Det er vel heller slik at det er store økonomiske fordeler til dem som bare får et barn, og da velger vel "alle" det.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror ikke de dreper barna...

"There have also been reports of women, in their 9th month of pregnancy or already in labour, having their children killed whilst in the birth canal or immediately after birth."

Selv om det ikke er standarden å drepe babyer etter at de er blitt født, så skjer det tydeligvis innimellom.

Gjest Glør
Skrevet

Det var en artikkel om dette i Amagasinet, bla får foreldrene bøter og barnet har ikke krav på statlig sponset skolegang og helsetjenester, slik andre barn får.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1757247.ece

Skrevet

I noen tilfeller får de lov til å ha 2 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...