Aurela Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Har du noen god oppskrift på linser. Det er sundt og billig, så jeg håper jeg kan lære meg å bruke det. Hvis du har noen gode oppskrifter med bønner (uten om chilli con carne) er jeg åpen for det også..
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Jeg fant en linsesuppe oppskrift som jeg har gjort om til en slags linsestappe. Bruker 175gr røde linser ( som skylles i kaldt vann) løk krydder ( garam masale, cayenne, gurkemeie, chili) hakkede tomater på boks kokosmelk buljongvann (5 dl) kan ha i fersk chili hvis du vil ha det sterkere hakk løk, fres i pannen sammen med krydder, ha i tomater, kokosmelk og buljongvann og linser, kok i 15 min. Vi bruker det som tilbehør til stekt laks, men er godt til kjøttretter også.
Gjest Frosk Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Jeg liker godt tomatsuppe med grønne linser, linsepuré, suppe med byggris og linser... Bruker veldig mye bønner, og det er mange bønneoppskrifter på bloggen min hvis du er interessert - det er et par drop-down-menyer litt nede i høyre marg, så det skal forhåpentligvis gå an å finne fram
Aurela Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2009 Tusen takk begge to. Frosk, jeg har vært inne å tittet på bloggen din før, men ikke sett på den ordentlig før nå. Du kan virkelig være stolt over den for den virker veldig proff og spennende med nye oppskrifter! Den er nå lagt til mine favoritter
Gjest Mea Culpa Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har en oppskrift en eller annen plass. Skal prøve aa grave den fram i morgen.
Pingting Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Karrilinser! Til 1 person: ¼ løk, finhakket 1 ts smør ¼ ts karri ¼ ts kummen 1 ¼ dl grønnsakskraft 50 g tørre røde linser ½ tomat i terninger ¼ dl grønne erter Olje Salt, pepper, sukker Ha linsene i en bolle, hell på rikelig med kaldt vann. Rør, og la stå i 3-4 minutter. Sil og skyll godt. Smelt smør i en kjele, ha i løk. Fres til løken er myk. Ha i karri og kummen, bland godt. Ha i linsene og grønnsakskraften, kok ca 8-10 minutter uten lokk. Bland i tomat og erter, la det hele trekke seg varmt. Veldig godt med f.eks. fisk. Nå kom jeg på hva jeg skal ha til middag i morgen!
Gjest Frosk Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Tusen takk begge to. Frosk, jeg har vært inne å tittet på bloggen din før, men ikke sett på den ordentlig før nå. Du kan virkelig være stolt over den for den virker veldig proff og spennende med nye oppskrifter! Den er nå lagt til mine favoritter Takk, så kjekt at du liker bloggen!
Gjest Mea Culpa Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Spicy aubergine dhal Godt, enkelt og kan varieres i det uendelige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå