Gjest Wacmoc Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg er allergisk mot all slags frukt og bær utenom banan og alt annet som smaker surt.. Så jeg får ikke i meg noe særlig med Cvitamin, og blir utrolig fort syk, og bruker kjempelang tid på å bli frisk igjen.. Spiser paprika et par ganger i uka, men blir liksom så kjedelig å alltid måtte spiste paprika.. Så er det noen andre matvarer jeg kan få i meg Cvitamin på? Har tenkt på sånne c-vitamin piller, men alle jeg har sett på smaker sitron/appelsin osv. Og det tåler jeg ikke.. Setter pris på alt av svar
Aurela Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Så er det noen andre matvarer jeg kan få i meg Cvitamin på? Har tenkt på sånne c-vitamin piller, men alle jeg har sett på smaker sitron/appelsin osv. Og det tåler jeg ikke.. Setter pris på alt av svar Vil ikke det være en kunstig smak som du ikke blir alergisk mot, siden den er kunstig :klø: Har du spurt på apoteket? De må da ha noe uten denne smaken f.eks. tabeletter som bare svelges med vann.. Ellers ville jeg kanskje sjekket ut om det er bedre å begynne på multivitaminer, de pleier ikke ha noen spesiel smak. Etter et raskt søk fant jeg f.eks. denne, som er uten sitrus. Jeg vil uansett anbefale deg å spørre på apoteket
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Kålrot,poteter,grønn paprika,løk,persille, grønne krydderurter, brokkoli, blomkål,spinat,chilipepper Norske epler og pærer inneholder visstnok mer c-vitamin enn utenlandske . C-vitamin lagres ikke i kroppen så man er avhengig av daglig inntak.
Pjukset Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Jeg spiser ikke frukt, så er nøye med å få i meg nok c-vitaminer via tilskudd. Jeg tar en måleskje vitamin C pulver kjøpt hos helsekost, den er syrenøytral. I tillegg spiser jeg mye paprika, husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen. Grønnsaker og bær er også gode kilder
Gjest Wacmoc Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Vil ikke det være en kunstig smak som du ikke blir alergisk mot, siden den er kunstig :klø: Har du spurt på apoteket? De må da ha noe uten denne smaken f.eks. tabeletter som bare svelges med vann.. Ellers ville jeg kanskje sjekket ut om det er bedre å begynne på multivitaminer, de pleier ikke ha noen spesiel smak. Etter et raskt søk fant jeg f.eks. denne, som er uten sitrus. Jeg vil uansett anbefale deg å spørre på apoteket Ja, får høre om de har den på apoteket Har ikke giddi å spørt på apoteket da jeg har erfart at utrolig mange rett og slett ikke forstår hva jeg er allergisk mot, og jeg ender opp med å betale flere hundre kr for noe jeg bare kan hive. Men skal sjekke ut den du la ut Kålrot,poteter,grønn paprika,løk,persille, grønne krydderurter, brokkoli, blomkål,spinat,chilipepper Norske epler og pærer inneholder visstnok mer c-vitamin enn utenlandske . C-vitamin lagres ikke i kroppen så man er avhengig av daglig inntak. Som sagt tåler jeg ikke frukt, og eple og pære er en av dem. Men takk for andre forslag Jeg spiser ikke frukt, så er nøye med å få i meg nok c-vitaminer via tilskudd. Jeg tar en måleskje vitamin C pulver kjøpt hos helsekost, den er syrenøytral. I tillegg spiser jeg mye paprika, husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen. Grønnsaker og bær er også gode kilder Ja, rød paprika er det jeg spiser. Liker ikke den grønne. Bær tåler jeg ikke, men får se om jeg finner noe mer i fruktavdelinga jeg kan kjøpe Takk.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen. Sorry, du har helt rett. Sjekket nærmere og fant at : "Pr. vektenhet inneholder grønn paprika dobbelt så mye c-vitamin som appelsin, rød paprika 3 ganger så mye !"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå