Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Jeg er allergisk mot all slags frukt og bær utenom banan og alt annet som smaker surt.. Så jeg får ikke i meg noe særlig med Cvitamin, og blir utrolig fort syk, og bruker kjempelang tid på å bli frisk igjen..

Spiser paprika et par ganger i uka, men blir liksom så kjedelig å alltid måtte spiste paprika..

Så er det noen andre matvarer jeg kan få i meg Cvitamin på? Har tenkt på sånne c-vitamin piller, men alle jeg har sett på smaker sitron/appelsin osv. Og det tåler jeg ikke.. :(

Setter pris på alt av svar :)

Skrevet
Så er det noen andre matvarer jeg kan få i meg Cvitamin på? Har tenkt på sånne c-vitamin piller, men alle jeg har sett på smaker sitron/appelsin osv. Og det tåler jeg ikke.. :(

Setter pris på alt av svar :)

Vil ikke det være en kunstig smak som du ikke blir alergisk mot, siden den er kunstig :klø: Har du spurt på apoteket? De må da ha noe uten denne smaken f.eks. tabeletter som bare svelges med vann.. Ellers ville jeg kanskje sjekket ut om det er bedre å begynne på multivitaminer, de pleier ikke ha noen spesiel smak.

Etter et raskt søk fant jeg f.eks. denne, som er uten sitrus. Jeg vil uansett anbefale deg å spørre på apoteket :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kålrot,poteter,grønn paprika,løk,persille, grønne krydderurter, brokkoli, blomkål,spinat,chilipepper

Norske epler og pærer inneholder visstnok mer c-vitamin enn utenlandske .

C-vitamin lagres ikke i kroppen så man er avhengig av daglig inntak.

Skrevet

Jeg spiser ikke frukt, så er nøye med å få i meg nok c-vitaminer via tilskudd. Jeg tar en måleskje vitamin C pulver kjøpt hos helsekost, den er syrenøytral.

I tillegg spiser jeg mye paprika, husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen. Grønnsaker og bær er også gode kilder :)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Vil ikke det være en kunstig smak som du ikke blir alergisk mot, siden den er kunstig :klø: Har du spurt på apoteket? De må da ha noe uten denne smaken f.eks. tabeletter som bare svelges med vann.. Ellers ville jeg kanskje sjekket ut om det er bedre å begynne på multivitaminer, de pleier ikke ha noen spesiel smak.

Etter et raskt søk fant jeg f.eks. denne, som er uten sitrus. Jeg vil uansett anbefale deg å spørre på apoteket :)

Ja, får høre om de har den på apoteket :) Har ikke giddi å spørt på apoteket da jeg har erfart at utrolig mange rett og slett ikke forstår hva jeg er allergisk mot, og jeg ender opp med å betale flere hundre kr for noe jeg bare kan hive. Men skal sjekke ut den du la ut :)

Kålrot,poteter,grønn paprika,løk,persille, grønne krydderurter, brokkoli, blomkål,spinat,chilipepper

Norske epler og pærer inneholder visstnok mer c-vitamin enn utenlandske .

C-vitamin lagres ikke i kroppen så man er avhengig av daglig inntak.

Som sagt tåler jeg ikke frukt, og eple og pære er en av dem. Men takk for andre forslag :)

Jeg spiser ikke frukt, så er nøye med å få i meg nok c-vitaminer via tilskudd. Jeg tar en måleskje vitamin C pulver kjøpt hos helsekost, den er syrenøytral.

I tillegg spiser jeg mye paprika, husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen. Grønnsaker og bær er også gode kilder :)

Ja, rød paprika er det jeg spiser. Liker ikke den grønne. Bær tåler jeg ikke, men får se om jeg finner noe mer i fruktavdelinga jeg kan kjøpe ;) Takk.

Gjest Gjest
Skrevet
husk at det er mye mer c-vitamin i den rød paprikaen.

Sorry, du har helt rett. Sjekket nærmere og fant at :

"Pr. vektenhet inneholder grønn paprika dobbelt så mye c-vitamin som appelsin, rød paprika 3 ganger så mye !"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...