Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker ikke derfor lurer jeg på hvorfor du røyker, liker du det og hva får det deg til å føle? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg røyker. Har gjort det i 7år :o

Ja, jeg liker det, ellers hadde jeg vel ikke røyka tror jeg.... :roll:

Hva det får meg til å føle? Hm, litt vanskelig å svare på den. Hvis jeg er stressa eller utafor/trist/sint osv så roer jeg meg ned med en røyk eller fler.

Hvorfor undre seg? Vi får vel bare ha denne lasten i fred, eller?! :kul:

Lillian

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er godt å røyke, men jeg liker ikke meg selv som røyker !

Driver motivasjonsarbeid slik at jeg kan slutte (igjen ).

Skrevet

Har vel et dobbeltsidig forhold til røyken. Den smaker godt, og gir meg en følelse av velbehag. Ting faller på plass, og stresset minsker.

Men den er usunn, et pengesluk, setter seg i gardiner, vegger og tak, medfører behov for oftere vask, og det stinker av askebegrene. Så nå røyker jeg bare utendørs, dvs. også mindre røyking.

Har aldri prøvd å slutte. (Jo, sluttet da jeg var tolv, og holdt opp til jeg var seksen - begynte da jeg var ellve...)

Skrevet
Hvorfor undre seg? Vi får vel bare ha denne lasten i fred' date= eller?! :kul:

Jeg har ikke tenkt å påvirke deg på noen som helst måte. Det er ditt valg!

Skrevet

Jeg røyker nå på 23 året,og gjør det fordi det er kos.

Jeg slapper av med røyken min,og nyter den som oftest.

Den aller beste røyken,er den jeg tar etter maten.

Den er god den... :wink:

Gubben snakker om at vi kanskje skulle slutte :o ,og det har han nok rett i!

Målet er å være røykfrie til nyttår.. :P

Skrevet

Ja jeg liker det! Når jeg røyker. Det er en dårlig vane - ofte assosiert med avslapping og kos - ta fem minutter total avkobling fra stress og jag. Jeg slutter i perioder - men tar meg stress- og festrøyk innimellom og så røyker jeg i en periode igjen.

Skal slutte en dag - til høsten er målet. Akkurat nå er jeg inne i en ikkerøyke-periode.

Skrevet

Jeg røyker ikke og liker det heller ikke!!! :roll:

Skrevet

Slutta å røyke da jeg fikk mitt første barn,

ble festrøyker men nå har jeg slutta med det også.

Blir rett og slett kvalm av å røyke, ikke er det sunt heller so why bother....

Skrevet

Ja har Røykt i mange mange år. Men slutter idag og har ikke røykt denne dagen :)

Skrevet
Ja har Røykt i mange mange år. Men slutter idag og har ikke røykt denne dagen :)

Gratulerer!!!

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har sluttet å røyke mange ganger :oops: Jeg syns det er veldig koslig og godt å røyke, man tar "time out" fra jobb/studier/husarbeid/unger/etc. MEN: Det er for farlig!! :( Jeg håper at jeg skal forbli røykfri resten av mitt liv, men savner det innimellom..

Gjest Zirine
Skrevet

Jeg røyker, har sluttet 2 ganger, men startet igjen etter 7-8 måneder, ene og alene fordi jeg la på meg 10 kilo. Jeg klarer å slutte å røyke, men det er helt fryktelig å legge på seg så mye på så kort tid.

Jeg liker ikke å røyke. Røyk er ikke godt, det er veldig stressende - og jeg hater å være avhengig av noe. Opplevelsen med å være ikke-røyker var utrolig bra. En ting er at jeg sparte 2000 pr. måned, som jeg la av og kjøpte meg mange fine ting for. En annen ting er at jeg slapp alt det stresset med å kjøpe røyk og finne steder å røyke. Jeg fikk tilbake luktesansen og alt hjemme luktet godt og rent - også ytterjakkene :)

Det er bare no forbanna tull å røyke - det inkluderer festrøyking. Alle de tingene vi tillegger røyken - det er sosialt, det er godt, det er avslappende osv, det er bare ting vi sier fordi vi tror det er gode argumenter. Min påstand er at de fleste finner det like stressende som meg. Sannheten er at det er pokker meg ikke mye godt og det er et pes å finne tid og sted for å røyke .

Derfor skal jeg slutte igjen - jeg må først komme inn i dette nye kostholdet. Neste gang SKAL jeg ikke legge på meg mer enn 4-5 kilo - maks.

Gjest Embla s
Skrevet

Men du Zirine: Selv om du legger på deg mye når du slutter, så er det store sjangser for at du mister disse kiloene igjen etter en viss tid. Det skjedde med meg sist jeg sluttet å røyke. Jeg la på meg masse, men etter (forferdelige) mange måneder hadde jeg og kroppen vendt meg til at jeg ikke røkte, jeg sluttet å trøstespise /substituttspise og begynte vekten stabiliserte seg igjen. Du må bare være tålmodig!! Lykke til! (først slutte å røyke, så slanke seg. Klarer man å slutte å røyke, klarer man eå slanke seg etter en stund også)!! Lykke til!

Skrevet

JA, jeg liker å røyke!

Skrevet

At mange av dei som røyker likar det virkar litt logisk for meg - men det eg lurar på er KVA de likar med det...? Kva som evt. er kosen med det (osv.)

Spør eg vanskeleg no?

Gjest Zirine
Skrevet

Embla

Nei, jeg kan ikke akseptere at jeg må legge på meg så mye - jeg har det direkte jævlig når jeg ikke passer noen av mine vanlige klær, når favorittbuksene/skjørtene mine strammer og bh'ene blir for små.

Jeg skal slutte å røyke, men denne gangen starter jeg offensivt med Linbergdietten noe før. Det er forresten den som har hjulpet med med å gå NED de 10 kiloene jeg la på meg sist. Jeg følger den ikke stramt, men har sluttet med poteter og brød og spiser vanvittige mengder med grønnsaker. Nå går jeg videre til neste steg.

Det skal gå bra denne gangen :)

Gjest Zirine
Skrevet
JA, jeg liker å røyke!

Hei

Kan jeg spørre hvor mange du røyker pr. dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...