Gjest Tbone Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Jeg lurer på om noen kjenner til prisene for å sette inn tannregulering evt. hvor lenge en må ha det? Kom gjerne med erfaringer av å ha dette på tenna osv!
Gjest Gjest1 Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Prisen vil jo være avhengig av hvilken bittfeil man har, og dermed hvor mye man får dekket av kostnaden. Man får dekket 100%, 75%, eller 50%. Hvor lenge man må ha det på er også helt forskjellig, ettersom hva som skal rettes opp.
Hinata Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Det spørs jo helt hvorfor du skal ha tannregulering det. For min del dekte det offentlige 75%, men det kommer helt an på hvor alvorlig "skaden" er. Vet ikke hvor mye det kom på til sammen, men jeg regner med at tannlegen setter opp dette til første konsultasjon, kommer jo helt an på hvor mye som må gjøres. For min del hadde jeg det på i 1 1/2 år, fikk den av et halvt år før skjema..
Avalon Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Prisen er også avhengig av hvor gammel du er, er du under 18 kan noe av summen dekkes, er du over 18 må du betale hele summen selv. Jeg slapp unna med 1år, men de ødla bittet mitt mer enn det var fra før :/
Hinata Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 (endret) Tok ikke med erfaringer med å ha det på tenna Regn med -Vondter etter stramming, grøt et par dager -Gnagsår på innsiden av lepper -Gnagsår på tunge -Tenke over hva slags mat du kan spise(maiskolber er en DÅRLIG idé) -Endeløse timer med tannpuss (ikke enkelt å pusse på "vanlig" måte) -Måtte smile uten tenner, dersom man i det hele tatt klarer å smile uten å "glippe" (lite pent på bilder med glinsende ting i munnen) Endret 9. mai 2009 av Hinata
Gjest tbone Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Takker så mye for infoen dere gir. Jeg leste at det kommer ann på hva det gjelder for reguleringen. I mitt tilfeller så er det snakk om dårlig plasserte tenner på nedre delen av munnen. øverst trengs ikke. Evt dekkes dette eller må en betale alt selv? Jeg er nok langt over 18 år hehe
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Jeg leste at det kommer ann på hva det gjelder for reguleringen. I mitt tilfeller så er det snakk om dårlig plasserte tenner på nedre delen av munnen. øverst trengs ikke. Evt dekkes dette eller må en betale alt selv? Jeg er nok langt over 18 år hehe Jeg tror du må betale det selv, ihvertfall dersom det kun er kosmetiske årsaker som ligger til grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå