Gjest Løve66 Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Sønnen min skal flytte for seg selv og det er behov for å kjøpe det meste av hvitevarer. Ser på finn.no at flere butikker selger både brukt og nytt. Er det noen som har erfaringer med disse forretningene i Oslo? B-vare og Bruktbutikken i Mariboesgate Nytt eller bruk AS i Sørkedalsveien Elvare i Maridalsveien Hvitevarehuset på Alnabru,
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Skal ikke være skråsikker, men mener å ha hørt litt dårlig rykter om den i sørkedalen - i forbindelse med reklamasjon. Vært på den du viser til på alnabru - virker greit, men synes noe var litt dyrt i forhold til kvalitet/renhet. alt av kjøleskap var veldig klisete der - følte at de hadde vasket alt med samme klut. Men syntes vaskemaskiner/tørketromler virket mer alright. Ellers har jeg god erfaring med en liten bruktbutikk på sinsen med veldig god service da jeg fikk problemer med vaskemaskinen min og fikk fikset alt gratis. Ellers har jeg egentlig best erfaring med å kjøpe privat av folk på finn. Selvfølgelig får du ikke den ekstra 3 månders garantien som mange av bruktbutikken operer med. Men har også fått med kvittering og garanti på ting jeg har kjøpt av privatpersoner. Men er også veldig mye rart og dårlig på finn, men så lenge man siler ut dette kan man finne fine kupp! Men du må gjerne ringe med en gang folk legger ut for å få tak i godsakene - det går fort bort
Gjest Glør Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har vært fornøyd med Viklunds Brukthandel på Bislet. Greie med garantier, og veldig fleksible.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Hei Vi kjøpte vaskemaskin fra B-vare og Bruktbutikken en vaskemaskin AEG 25 februar fikk vi den, uten bruksanvisning. Har prøvd å finne ut av maskinen litt over en uke og måtte dessverre ta kontakt med butikken etter det. 4 mars . Da snakket vi med en av deres ansatte- en kvinne- og det skulle virke som dette ville ordne seg allerede samme dag. Da vi ikke var hjemme etter kl 17-22 fredagen skulle det bli mandag, i dag istedet. Vel- vi har ventet og ventet ... men de dukket ikke opp etter kl 17 i dag, heller fikk vi ingen beskjed fra de. Så: her sitter vi med "hele" badet inne på soverommet og alt i gangen, som kunne sperre for arbeidet å få den inn, i stua, og et bad som venter på den nye maskin. Skal vi godta at de ikke tar kontakt eller følger opp kundene ? Er dette mangel på konkurranse eller respekt for kundene sine ? Eller? Ikke forstår jeg hva dette er: i min "skole" har jeg lært at det er kundene som driver butikken. Jeg snakket med en av deres sjåfører som beklaget at vi ikke sto på lista over utkjøing i dag. Hva skal man si?? Jeg vil heve kjøpet, men det vil ikke ha betydning for deres drift tydeligvis- så... Hva kan man gjøre- annet enn å skrive dette til dere andre som vurderer å handle i samme butikk...Må tilføye at de kom til avtalt periode da de skulle levere maskin å få penger... Jeg vil skrive det ned om de skulle vise andre sider ved driften sin. Mvh LYK Michelsen Islandsgate 12 Oslo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå