Gå til innhold

antidepressiva

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Noen som vet om man får kjøpt antidepressiva reseptfritt i utlandet ? evt hvilke land ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

man får jo kjøpt sovetabletter reseptfritt i f eks hellas, så godt mulig de har noe sånt også...

men når det er sagt: jeg ville ikke ha anbefalt deg å gjøre dette. noen antidepressiva er avhengighetsskapende, og da er det ikke bare bare å slutte på de igjen. legene i norge har god oversikt på hvilke du kan gå på uten å bli avhengig, og vil jo si at det er mye tryggere.

hvorfor går du ikke bare til legen din her hjemme da??

Gjest Gjest
Skrevet

Det er da mye enklere å bare dra til legen og si at du føler deg deprimert og vil prøve antidepressiva.

Om du har like dårlig lege som meg burde det være en smal sak.

Gjest Gjest
Skrevet

ja kom deg til lege. de er ikke gjerrige på tablettene når de sitter å hører om noen som sliter med seg selv.

jeg var med en venninne til legen. jeg bestilte time. hun nektet å dra, så jeg dro hun med. for hun måtte ha hjelp. jeg satt å snakket for henne, for hun bare satt der. men jeg bare forklarte hva jeg hadde opplevd atferdsmessig av henne. uten å vite hva som kan ha skjedd i barndommen eller oppveksten.

så du trenger ikke nødvendigvis fortelle om alt. bare hva du føler og at du er depprisiv og ikke orker det og det..

det er ingen stor heksekunst å få antidepressive.

men har du en uberkjip lege du ikke liker, så hadde jeg ikke nølt med å bytte.

og er det litt hast med å få tabletter, så hadde jeg gått til et privat legesenter,

volvat eller lignende. de koster litt, men de tilbyr en utrolig god service og de er super koselige. men det er kanskje ikke så rart, det er privat ;)

Skrevet

Dessuten må du vite (om du ikke allerede vet det) at dette ikke er tabletter som gjør deg glad og blid og lykkelig over natta. Egentlig er det ikke slik de fungerer i det hele tatt. Man kan ikke bruke disse for å få mer overskudd og glede om man ikke faktisk er deprimert.

Så ikke bli fristet til å kjøpe de i utlandet bare for å prøve!!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...