Gjest jane25 Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 (endret) hei! virker som man kan spørre om det meste her.. så, noen som har lyst å finne ut hva det er med meg?! skal vi se. jeg er 25 år, har fibromyalgi, allergi, astma og iritabel tarm, men det er grei, har jo diagnose på dette men det som er rart nå da, er at jeg har ikke hatt mensen siden oktober, har vært hos gynokolog og hadde en infeksjon, fikse dette.. men fikk forsatt ikke mesen, og har forsatt smerter under sex.. (det var og ene grunnen for at jeg var på GU) det var i februar, da fikk jeg også beskje om å slutte på p-pillene. dette har da heller ikke gjort noe forandring, fikk da i april non tab. som skulle gjøre at man fikk mesturasjon. det var da 100 % sikkert.. men nei da!! ikke jeg. Skal nå til gynokologen igjen den 13 mai. men fra ca august har jeg også begynnet å få hetetokter ( har ikke brukt gensere i hele vinter...) og jeg har fått kviser, ansikt og bryst. jeg har ALDRI hatt det før.. Ja, har vært kjmpe heldig der og hatt perfekt hud. så hvorfor få det nå... også mye.. i en alder av 25... hvis jeg søker om dette på nette, så kommer overgangs alderen opp.. men jeg er da bare 25 år lissom... ?????????? Ja har tatt masse graviditets tester, alle negative.. men hva skjer med eggeløsning osv da man ikke har mesturasjon, kan jeg da bli sterlil?? noen som har noen tanker på hva det er med meg? Endret 10. mai 2009 av jane25
Gjest jane25 Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 jeg var ikke på undersøkelse den 13.mai grunnet at jeg fik mesen faktisk, men var bare litt den dagen da... så helt borte igjen... så fikk ny time nå den 27 da... men noen som har noen ider lissom??
angeleyes Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Det kan jo være en eller annen hormonforstyrrelse, men jeg har ikke noen efraring med de symptomene så skal ikke si noe for sikkert.
Tinio Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Det går an å komme i overgangsalderen så tidlig. Jeg har også slitt med hetetokter, kviser og ingen menstruasjon i en alder av 22 år. Gikk til legen og han tok prøver av stoffskiftet, men de viste ingenting, derfor mente han at dette ikke var noe å bry seg om. Jeg fikk byttet lege, og hun tok tak i sakene. Vi tok prøver for å se om jeg var kommet i overgangsalderen, men det hadde jeg heldigvis ikke. Hun sa det var ekstremt sjelden, men hun hadde en gang hatt en pasient under 20 år, og en under 30 som var kommet i overgangsalderen. Jeg ble henvist til gynekolog, og det viser seg at jeg har PCOS. Kroppen min greier ikke å få til eggløsning på egenhånd, derfor har jeg heller ikke hatt mensen. Jeg begynte på primolut for å få mensen, og da forsvant hetetoktene også. Forstår ikke helt dette med hetetoktene, har ikke lest noen plass at det er vanlig symptom på PCOS. Hormonverdiene mine var normale, hadde litt lite østrogen bare. Men det kan jo være at selv en bitteliten ubalanse i hormonverdiene er nok til å utløse hetetokter. Eller så kan det jo hende du har høyt stoffskifte? Mener det er vanlig med hetetokter og menstruasjonsforstyrrelser da..
Poppzy Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg tenkte også å foreslå en blodpørve for å se om du har kommet i overgangsalderen. Jeg har hatt alle symptomene/plagene som du nevner og for overgangsalderen siden tidlig 20-årene, men har mensen hver måned, så da er det vel hormonforstyrrelse. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå