Gå til innhold

opp i vekt av 2200 kcal?


Gjest Gjest_linn_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*

Hei!

Har prøvd å slanke meg en stund, og låge på ca 1200-1400 kalorier + en del trening! Har klart å gå ned til 58 kilo, vil gjerne ned til 55!

Men i går spiste jeg 2200 kcal, og dagen etter var jeg gått opp ett kilo! Er dette normalt? 2200 kcal skal jo vere dagsbehovet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei!

Har prøvd å slanke meg en stund, og låge på ca 1200-1400 kalorier + en del trening! Har klart å gå ned til 58 kilo, vil gjerne ned til 55!

Men i går spiste jeg 2200 kcal, og dagen etter var jeg gått opp ett kilo! Er dette normalt? 2200 kcal skal jo vere dagsbehovet....

er nok bare vannvekt. uansett så er nok den kiloen borte om ivertfall noen dager. ikke tenk på det du :) dessuten er det bra med en sånn spisedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger også på meg dersom jeg når 2000-grena, men så veier jeg også lite.

Hvor lite ligger du på til vanlig da? For en dag i ny og ne med litt mer kalorier samler bare væske og det er ikke noe tegn på at en har lagt på seg.

Om en ligger for lavt kalorimessig over lang tid synker forbrenningen og da kan det skje at kroppen suger til seg all næring den får om en plutselig begynner å spise mer og det vil gjøre utslag på vekten til å begynne med, men om en fortsetter å spise normalt vil dette stabilisere seg.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som ikke er normalt er å veie seg to dager på rad. Kroppen fungerer ikke sånn.

Hvis jeg veier 60 kilo i kveld, drikker tre liter vann uten å tisse så har jeg ikke lagt på meg tre kilo realistisk sett, selv om mitt tissetrengte jeg veier 63 kilo i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dagsbehovet varierer fra person til person etter vekt,forbrenning og mosjon/aktivitet.

I gjennomsnitt forbrenner man normalt ca 30 kalorier pr kg.

Så 2200 kalorier er hva en person på 73 kilo trenger for å opprettholde vekten sin,

For en vekt på 55 kilo så bør du ligge på ca 1650 kalorier pr dag. Men jo mer aktivitet/mosjon du driver med jo mer kan du øke dette.

Daglige forandringer skal du ikke stole på. Det kan gå på væskeopphopning,hvor i syklusen du er og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hvor lite ligger du på til vanlig da? For en dag i ny og ne med litt mer kalorier samler bare væske og det er ikke noe tegn på at en har lagt på seg.

Jeg ligger på 1200-1300 per dag. Aldri under det. Veier 46,5 kg., 165 cm.

Har du dokumentasjon på at dette stemmer? Legger man på seg væske dersom man inntar flere kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...