Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har mest sansynlig betennelse i en eggleder, og lurer på erfaringene til andre her. Er det noen her som har hatt det, og hvor lenge var dere syke? Jeg leste et sted at faren for at egglederen blir tett er større jo større infeksjonen er, og jeg har vært skikkelig syk. Er to uker siden jeg ble innlagt på sykehuset og begynte med antibiotika, og selv om crp nå er normal, så har jeg fremdeles litt feber om kvelden. Min crp var på over 360, og det tyder vel på at infeksjonen var ganske drøy, om jeg har forstått det rett? Er det vanlig med så høy crp ved slike innfeksjoner, og er det vanlig å være syk så lang tid etterpå? Er det noen som har hatt det og likevel fått barn? Tror ikke jeg blir stril av dette, men det hadde vært kjekt med en oppmuntring
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har ikke hatt egglederbetennelse, men kjenner en som har hatt det på begge egglederene. Hennes ble helt tette og hun måtte ha IVF (prøverør) for å bli gravid. Du kan fint bli gravid med bare en eggleder, ikke noe problem.
Essie_ Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Man kan bli skikkelig syk av egglederbetennelse, særlig hvis egglederen tetter seg. Men med crp på over 360 kan det være at du hadde septikemi også (at bakteriene også var å finne i blodet). Både med egglederbetennelse og sepsis kan det ta lang tid før du føler deg helt frisk. At crp nå er normal, er et godt tegn, men fortsetter du å ha feber ville jeg nok tatt meg en tur til legen. I verste fall kan feberen være tegn på at kroppen fortsatt ikke har tatt knekken på alle bakteriene. Du kan helt fint bli gravid med en eggleder. Ofte blir ikke den egglederen du har betennelsen i "ødelagt" heller. (Har ikke hatt det selv, men har jobbet på gyn.avd)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå