Gjest sykgjest Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 har gått på antibiotika i 14 dager nå, og har ennå noen dager med kur igjen. Nå merker jeg at jeg klør i underlivet, og tenker at jeg sikkert har fått sopp. Jeg har noen vivag kapsler mot sopp i underlivet, men finnes det en krem eller noe jeg kan smøre rundt endetarmen? Jeg klør og er sår i HELE sprekken, nesten opp mot korsryggen :/
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 har gått på antibiotika i 14 dager nå, og har ennå noen dager med kur igjen. Nå merker jeg at jeg klør i underlivet, og tenker at jeg sikkert har fått sopp. Jeg har noen vivag kapsler mot sopp i underlivet, men finnes det en krem eller noe jeg kan smøre rundt endetarmen? Jeg klør og er sår i HELE sprekken, nesten opp mot korsryggen :/ Du kan prøve å smøre med sinksalve der det er sårt fra endetarmsåpningen og bakover, det beskytter og lindrer. Jeg har lignende erfaringer med antibiotikakurer Sårheten i sprekken gir seg som regel etter kuren er over, men det kan nok hende du må ha en soppkur for ubehaget i underlivet for øvrig.
Pjukset Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jeg kan også anbefale at du tar probiotika for å få gjennopprettet balansen i tarmen. Ellers så er det lurt å spise biola/yoghurt naturell o.l under en antibiotikakur for å unngå slike problemer. Canesten er også greit å bruke til underlivet.
Miel Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Har hatt samme problem etter antibiotikakur, og Canesten krem lindrer nesten umiddelbart. (Tar ikke de kapslene med mindre jeg er virkelig hardt angrepet, det kommer jo sånn ekkel "grus" ut i flere dager etterpå. )
Gjest ts Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 takk for svar Den ene typen antibiotika (har to) tas dårligere opp i kroppen om jeg spiser/drikker melkeprodukter, så jeg har ikke kunne drikke biola, selv om jeg gjerne skulle gjort det for magen sin del også. Sinksalve var et bra tips, og salve i stedet for kapsler også. Er jo skikkelig griseri med alt som renner ut igjen, mener jeg å huske. hehe
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Du kan ta melkesyretabletter i stedet, hvis du sjekker at disse er melkefrie (tror de fleste er det.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå