Gå til innhold

Fjerne livmor

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Hei

P.g.a kraftige blødninger skal jeg fjerne livmoren (hvis jeg ikke ombestemmer meg da)

Er det noen her som har gjort dette og som vil dele sine erfaringer?

Hadde du noen spesielle problemer etterpå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fjernet livmoren for 1,5 år siden. Også pga kraftige blødninger.

Eggstokkene var helt i orden så de fikk jeg beholde,dermed merker jeg absolutt ingen annen forskjell enn at jeg ikke lenger har de forferdelige blødningene.

Tar de eggstokkene så kommer man enten i overgangsalder eller må bruke medisiner til det er naturlig å la overgangsalderen starte.

En uke etter operasjonen var jeg i fin form igjen. Jeg fikk bikinisnitt(som jeg egentlig ikke ville ha). Det gjøres nå også i kikkehullsoperasjon, hvor en nesten ikke får arr i det hele tatt. En mulighet er også å fjerne livmora totalt vaginalt, men da tar de også livmortappen og må sy sammen skjeden der den var.

Siden jeg har beholdt livmortappen, må jeg fortsatt ta kreftprøve hvert 3. år.

Jeg har ikke angret èn dag, bare på at jeg ikke gjorde det før ! Ingen plager i ettertid.

Lykke til ! :)

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet
Jeg fjernet livmoren for 1,5 år siden. Også pga kraftige blødninger.

Eggstokkene var helt i orden så de fikk jeg beholde,dermed merker jeg absolutt ingen annen forskjell enn at jeg ikke lenger har de forferdelige blødningene.

Tar de eggstokkene så kommer man enten i overgangsalder eller må bruke medisiner til det er naturlig å la overgangsalderen starte.

En uke etter operasjonen var jeg i fin form igjen. Jeg fikk bikinisnitt(som jeg egentlig ikke ville ha). Det gjøres nå også i kikkehullsoperasjon, hvor en nesten ikke får arr i det hele tatt. En mulighet er også å fjerne livmora totalt vaginalt, men da tar de også livmortappen og må sy sammen skjeden der den var.

Siden jeg har beholdt livmortappen, må jeg fortsatt ta kreftprøve hvert 3. år.

Jeg har ikke angret èn dag, bare på at jeg ikke gjorde det før ! Ingen plager i ettertid.

Lykke til ! :)

Takk for oppmuntrende svar :-)

Jeg trenger ikke fjerne eggstokkene og livmortappen skal også få sitte igjen.

Jeg har et stygt arr fra før som de nå skal forsøke å pynte på i samme slengen.

Hilsen Litt mer optemistisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...