Gjest ts Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 For et par dager siden oppdaget jeg en rød flekk på den ene rompeballen. Kanskje 7-8 mm, avlang. Tenkte ikke så mye over det, men når jeg ser nøyere etter nå, ligner det mer og mer på en føflekk, men den er fortsatt litt for rød til det, synes jeg. Den går i ett med huden, stikker ikke opp liksom. Kan det være at det plutselig kan dukke opp en stor føflekk sånn -pang-? Og kan det være farlig? Jeg tenker føflekk kreft, jeg. Eller er det nødt til å være noe annet, uskyldig som vil forsvinne snart? Kjæresten min så den heller ikke før, og han mente han ville ha sett det med en gang. Er klar over at jeg ikke er på et legeforum og at ingen kan stille noen diagnose ut ifra det jeg skriver, men kanskje noen har hatt noe lignende?
Gjest Gjest_Mokki_* Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hvis flekken kjennes tørr ut så kan det være atopisk eksem. Jeg får det om vinteren litt rundt på kroppen pga tørr og kald luft. Det er rødt og kjennes litt ruglete ut og til tider klør det. Hør på apoteket om de har kortison salve uten resept og smør litt på, som regel roer det seg ned etter en dag og to. Er du bekymra så hør på legekontoret.
Gjest ts Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Nei den kjennes ikke tør ut, er ikke ruglete og ikke klør den, så da er det nok ikke det. Den går i ett med huden, så jeg kan ikke kjenne den. Hmmm...
Gjest Gjest_Mokki_* Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Du har ikke dunka borti noe da uten du har merka det? Da kan det ta noen dager før det forsvinner. Er du veldig bekymra synes jeg du skal kontakte legekontoret over helga.
Gjest ts Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Du har ikke dunka borti noe da uten du har merka det? Da kan det ta noen dager før det forsvinner. Er du veldig bekymra synes jeg du skal kontakte legekontoret over helga. Hmm, kan jo være. Men kan ikke huske det. Får prøve å se an noen dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå