Gå til innhold

Mercedes-Bens CLK 200 Kompressor


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg vurderer å kjøpe en CLK 2000 mod men har overhode ikke greie på bil. Har kjørt mercedes i alle år og nå må min gode gamle 86 mod skiftes ut. CLK har stått som drømmebil for meg og nå har jeg økonomisk mulighet til å kjøpe en også.

Men ja jeg er kvinne og har lite greie på bil..er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Tips og råd mottas med takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg vurderer å kjøpe en CLK 2000 mod men har overhode ikke greie på bil. Har kjørt mercedes i alle år og nå må min gode gamle 86 mod skiftes ut. CLK har stått som drømmebil for meg og nå har jeg økonomisk mulighet til å kjøpe en også.

Men ja jeg er kvinne og har lite greie på bil..er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Tips og råd mottas med takk:-)

Som med alle biler som er såpass gamle må du være spesielt oppmerksom på rust, og da først og fremst i de bærende delene under bilen. Derfor bør du absolutt sørge for å få bilen NAF-testet. NAF opererer med en salgstest som tar for seg akkurat slike ting som kan bli dyre eller kritiske etter hvert. Det koster noen kroner, men er absolutt verd prisen. Jeg har selv spart mye på slike tester i årenes løp :)

Ellers skal 200K være en robust motor som tåler mange kilometer, mens CLK-en som modell ikke utmerker seg med særlig mange feil, så vidt jeg vet. Mercedes hadde noen fryktelige kvalitetsproblemer og særlig rustproblemer på 90-tallet, men det gikk seg noenlunde til etter hvert. Likevel kan du ikke regne med at en Mercedes fra 2000 har samme lange levetid som din gamle 86-modell, for de bilene de bygde den gangen står fortsatt i en særklasse når det gjelder kvalitet og levetid.

Gratulerer med god bilsmak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja det med NAF-test har jeg hatt i bakhodet så spørs om jeg ikke må få gjort det eventuellt.

Jeg hører mange sier at min gode gamle 86`mod er noe av det beste Mercedes har laget ja så jeg får vell ikke tilbake noe så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...