Gå til innhold

svettebånd


Gjest ??

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer meg grønn angående disse svettebåndene alle skal ha til trening. Hva fungerer de til egentlig? Tørke svetten i pannen eller? Mulig jeg høres dum ut nå, men jeg lurer virkelig. Har fulgt nøye med på folkene på treningsenteret, men det ser ut som bandet deres kun er til pen pynt.. Opplys meg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svanungen

Så sant jeg husker det, så bruker jeg ett svettebånd når jeg trener. Og det har kun EN funksjon for mitt vedkommende, tørke svetten. Er mye enklere å dra den over pannen i ny og ne, fremfor å måtte opp med håndkledet hver gang. Sikkert mange som synes det er kult og bruker det som ren pynt, tviler ikke. Men jeg er en av disse (rare?) jentene som fjerner all sminke, setter håret stramt opp, og er på treningssenteret for å trene og svette. Da har svettebåndet en praktisk funksjon :)

Endret av svanungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eh, det er da ganske så klart utifra navnet hva poenget med et svettebånd er.. Det skal tørke opp svetten. Om du har det rundt pannen, forhindrer det svette i å renne ned i øynene på deg. Om du har svettebånd rundt håndleddene, forhindrer det at svetten renner ned langs armenen dine og ned på hendene - altså praktisk om man driver med idrett hvor man må holde fast i noe (f.eks. en rackert) og ikke vil ha sleipe hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker svettebåndet jeg har på armen til å tørke svetten i pannen og nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
Jeg bruker svettebåndet jeg har på armen til å tørke svetten i pannen og nakken.

Jeg har tenkt og skaffe meg svettebånd. Jeg har savnet bånd på hendene til og tørke av pannen under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker svettebånd, men det er mest for å slippe å få panneluggen deisende i ansiktet når jeg trener. Det tar sikkert vekk svetten også, uten at jeg har tenkt på det. Jeg svetter jo litt på trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...