Gå til innhold

Middag og alkohol på hotell.

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Eden
Skrevet (endret)

Jeg og min kjære har helt til i dag trodd vi skal gifte oss i et pent lokale som ett av hotellene i byen driver. Lokalet er egentlig supert, men jeg begynner å lure på om det blir for dyrt?

Vi betaler 490 kr pr kuvert (tapas) og 410 kr pr flaske vin (!) og ca 60 for en flaske øl.

490 x 55 (til middag) = 26950,-

410 x 30 (ikke alle til middag drikker vin) = 12300,-

60 x 15 = 900,-

Totalsum middag = 41 000,-

Og nå har jeg ikke regnet med kaffe og avec for jeg har ikke rette prisene, men jeg regner med å legge på 3000-5000 for kaffe og avec til tilsammen 80 gjester.

Men hva syntes dere, er dette dyrt eller er det hva dere hadde reget med å betale for bryllupet?

Takker for svar! :)

Endret av Lille Eden
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er jo dyrt å ha ett bryllup på hotel, men du må tenke litt på hva du slipper unna med..

Vi betaler 598kr per kuvert, og 360kr per fl. vin, 60kr per halvliter,men vi slipper å tenke på :

-orden til lokale,dekke bord,pynte og alt det andre som følger med

-skaffe serveringshjelp, kokk, ryddehjelp

-handle inn alt av blomster, pynt, og ikke minst maten

-brudesuiten er inkludert

pluss mye mer som jeg sikkert har glømt

Og det går vekk mye tid å penger i den jobben der....

Men så klart nå er ikke vi 55stk, litt færre...

Gjest Yihaa
Skrevet
Og nå har jeg ikke regnet med kaffe og avec for jeg har ikke rette prisene, men jeg regner med å legge på 3000-5000 for kaffe og avec til tilsammen 80 gjester.

Jeg har ingen bryllupserfaring, men dette synes jeg høres ut som et litt for lavt overslag (og da tar jeg utgangspunkt i høyeste sum).

Og vedrørende øl til middagen: Har du bare satt opp en flaske øl hver til de som skal ha?

Gjest Lille Eden
Skrevet
Jeg har ingen bryllupserfaring, men dette synes jeg høres ut som et litt for lavt overslag (og da tar jeg utgangspunkt i høyeste sum).

Og vedrørende øl til middagen: Har du bare satt opp en flaske øl hver til de som skal ha?

Ang. Øl, jeg gikk utifra en flakse til hver ja, som et minimum, så det blir heelt sikkert mer enn det. Så minstebeløpet til middagen blir 41 000,- uten avec. Så jeg regner med at det blir nærmere 50 000,-

Vi har et budsjett på rundt 70 000 tenker jeg, helst mindre tenker jeg iom. at vi nylig har kjøpt oss hus som skal pusses opp og bygges på.

Skrevet

Er 490,- kun for maten? Eller er det inkl. lokalleie, serveringspersonale, bartender, pynting, rydding, osv?

Skal dere ha fri bar utover kvelden? (med de prisene kan det bli kjempedyrt!)

Jeg ville hørt med noen cateringfirma som har egne selskapslokaler og hvor dere kan ha alkohol med selv. Mye å spare der!

Gjest Lille Eden
Skrevet
Det er jo dyrt å ha ett bryllup på hotel, men du må tenke litt på hva du slipper unna med..

Vi betaler 598kr per kuvert, og 360kr per fl. vin, 60kr per halvliter,men vi slipper å tenke på :

-orden til lokale,dekke bord,pynte og alt det andre som følger med

-skaffe serveringshjelp, kokk, ryddehjelp

-handle inn alt av blomster, pynt, og ikke minst maten

-brudesuiten er inkludert

pluss mye mer som jeg sikkert har glømt

Og det går vekk mye tid å penger i den jobben der....

Men så klart nå er ikke vi 55stk, litt færre...

Om vi skal ha det på hotell så må vi likevell

-Pynte lokale.

-Handle inn alt av blomster og pynt selv.

-Brudesuiten er ikke inkludert.

Så jeg syntes ikke vi får så mye for prisen som jeg skulle ønske vi fikk.

Hadde vi vært færre til middag så hadde dette nok vært ideelt, men jeg fikk litt fnatt når jeg fant ut alkohol prisen :fnise:

Jeg vet at hotellet tar inn DEN BILLIGSTE vina (til 410kr) til 120 kroner pr flaske, så hotellet har nesten 300 kr i fortjeneste pr flaske.

Jeg har funnet ut at om vi caterer en annen lokal resturant som lager maten til den store dagen -med den samme menyen ca- så blir det en kuvertpris på 250-300 kroner, og middagen blir da kostende max 16 500.

Uff, den fornuftige delen av meg higer etter å skife lokale og heller bruke de pengene vi "sparer" ved å skifte lokale på å heller ha en super bryllupsrese eller pusse opp noe i huset, mens den andre delen av meg syntes alt blir så mye enklere å ha det på hotell. Jeg hater organisering :sjenert: (Kanskje ikke ideelt for en vordende brud? :fnise: )

Gjest Lille Eden
Skrevet
Er 490,- kun for maten? Eller er det inkl. lokalleie, serveringspersonale, bartender, pynting, rydding, osv?

Skal dere ha fri bar utover kvelden? (med de prisene kan det bli kjempedyrt!)

Jeg ville hørt med noen cateringfirma som har egne selskapslokaler og hvor dere kan ha alkohol med selv. Mye å spare der!

Det er for maten og lokale og rydding. Jeg tror vi må regne med å legge til noen tusen i prisen for servering/bartender og pynting. Noe jeg syntes er litt smålig.

Jeg har faktisk sjekker catering fra andre steder i byen, der de har lokaler som ikke har sjenkebevilning :jepp: og det blir en maxpris på 16 500 for maten. :) Det er ganske billig syntes jeg!

Gjest Gjest
Skrevet
Ang. Øl, jeg gikk utifra en flakse til hver ja, som et minimum, så det blir heelt sikkert mer enn det. Så minstebeløpet til middagen blir 41 000,- uten avec. Så jeg regner med at det blir nærmere 50 000,-

Vi har et budsjett på rundt 70 000 tenker jeg, helst mindre tenker jeg iom. at vi nylig har kjøpt oss hus som skal pusses opp og bygges på.

Hvis dere har et budsjett på ca 70 000, og skal ha 55 til middag og 80 til kaffe ville jeg aldri ha satt bryllupet bort til en restaurant...

Vi har leid et lokale der vi ordner med alt selv, og betaler 4000 for lokalet. Vår vin koster derfor under 100 kroner flaska, øl 20 kroner flaska, konjakk +++ på taxfree... Vi har beregnet ca 65 gjester, alle til middag og kaffe, og budsjettet vårt er også på 70 000... Da har vi også valgt billige løsninger der vi kan.

Jeg tror man kan beregne like mye til alkohol og annen drikke som til maten, ca 60 000 til sammen. Tenk også på om dere vil ha fri bar eller ikke.

Hva inkluderer dere ellers i de 70 000? Invitasjoner? Brudekjole? Brudebukett? Brudesuite? Transport? Frisør? Musikk? Eller er det 70 000 til kun mat og drikke?

Skrevet

Skjønner at det er enklest med hotell... Men dere har ikke foreldre, tanter el noe som liker å plundre med sånt som kan ta mye av ansvaret med et billigere lokale og catering da? :)

Skrevet
Det er for maten og lokale og rydding. Jeg tror vi må regne med å legge til noen tusen i prisen for servering/bartender og pynting. Noe jeg syntes er litt smålig.

Jeg har faktisk sjekker catering fra andre steder i byen, der de har lokaler som ikke har sjenkebevilning :jepp: og det blir en maxpris på 16 500 for maten. :) Det er ganske billig syntes jeg!

Dette syns eg var dyrt når dere får så lite for penga. Vi har vårt også på hotell, men da er kurvert prisen 450kr. Vinflasken kostter 345kr. øl 59.-, brus 39.-

Vi hadde nok spart mye på å ha billigere lokale, men vi føler oss veldig avslappet fordi vi får lokalet til kl 2, kokk, servering, mat, vin, oppdekking(evt. pynting om ønsket) bartenger, rydding, og bryllupsuiten.

så er det ikke noen ekstra pris for leie av lokalet siden vi spiser der. så tror dette er grei pris, og dette har vi tatt oss råd til :)

Gjest Lille Eden
Skrevet
Skjønner at det er enklest med hotell... Men dere har ikke foreldre, tanter el noe som liker å plundre med sånt som kan ta mye av ansvaret med et billigere lokale og catering da? :)

Jo, vi har begge store familer! Så det hadde nok ikke vært noe problem for oss å fått en god del hjelp. Jeg snakket med mamma i går om det å ha bryllupet på hotell, og hun holdt på å få slag når jeg sa hvor mye alt ville koste, men grunnen til at vi gjorde det var at vi kunne sette bort litt ansvar og slik at vi slipper å rydde dagen derpå osv. Da sa hun at DET skulle vi i alle fall ikke tenke på! For DET skulle ordnes på et vis uansett! Vi skulle værtfall slippe :)

Så det var litt fint egentlig, så jeg tror egentlig jeg ringer i morgen å avbestiller hotellet jeg, det blir så dyrt i forhold til hva vi betaler for. :sukk:

Gjest Lille Eden
Skrevet
Hva inkluderer dere ellers i de 70 000? Invitasjoner? Brudekjole? Brudebukett? Brudesuite? Transport? Frisør? Musikk? Eller er det 70 000 til kun mat og drikke?

Planen var at de 70 000 skal inkludere ALT. :fnise:

Min mor og kusine er begge frisører, så vi slipper utlegg på det, både pappa og bestefar har biler verdig en brud, så vi slipper å leie transport. Musikk/underholdning blir bryllupagaven fra kjæres sjef (herlig!) :lur:

Så vi sparer faktisk en del penger på det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...