Gå til innhold

Grevinnesleng


Guinevere

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre begynt å få et lite flatterende grevinnesleng på mine tidligere så flotte overarmer. Jeg er normalvektig, men regner med at dette er noe som kommer naturlig med alderen med mindre man trener, noe jeg hittil ikke har gjort. Jeg skjønner at det ikke går an å punktslanke, men finnes det øvelser jeg kan gjøre for å stramme opp dette slenget og forebygge at det utvikler seg videre, eller må jeg belage meg på å miste noen kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Å bygge litt muskler gir en strammere look ;) Begynn å trene armene, fortrinnsvis triceps, som utgjør mesteparten av muskulaturen i overarmen. Du kan se forslag til øvelser her:

tricepsøvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, øvelsene skal prøves! Da blir det nok fine armer på meg igjen i løpet av et par måneder, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricepsøvelser er grisehardt i starten, min teori er at det kommer av at vi ikke bruker disse musklene noe særlig i hverdagen. Men det er UTROLIG hvor raskt man kan bygge styrke der også!! En veldig viktig muskel å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp, det kan nok stemme, om man ikke driver med kasteidretter, racketsport eller går på ski ;) Men ja, en langt viktigere muskel for armens utseende enn biceps, i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glør

Hvilke øvelser bruker dere for å trene triceps, med bare manualer? Jeg har ikke funnet noen gode for dette, siden jeg trener hjemme og ikke har tilgang på masse utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke øvelser bruker dere for å trene triceps, med bare manualer? Jeg har ikke funnet noen gode for dette, siden jeg trener hjemme og ikke har tilgang på masse utstyr.

Franskpress med manualer, enhånds roing (med manualer). Jeg vil allikevel heller anbefale deg å gjøre 2 øvelser for triceps og bryst dvs. Dips (bruk en krakk/stol) og vanlige push-ups (tar ekstra hardt på triceps med relativt smalt grep).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heter det ikke grevinneheng? Har ikke hørt om grevinnesleng før :fnise:

Ett fett det vel? Sleng passer like bra..i alle fall om mine armer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...