Gjest ts Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har endelig fått skrevet ut ritalin etter laaaang ventetid... Så i morgen begynner jeg med første pillen min... Er rimlig nervøs siden jeg alltid pleier og reagere fort på medisiner og får fort bivirkninger Hjemme eksamen begynner i morgen så passer virkelig dårlig å begynne nå, men nå har jeg kjempet hardt og lenge for å få ritalin så nå vil jeg ikke vente lengre:) Når jeg var hos legen i dag og fikk resepten ga hun meg et ark med en del innformasjon om ritalin da det blant annet sto dette : Alkohol kan redusere nedbrytningen av ritalin og føre til uvelhet, " hang over følelse". Stort forbruk av tobakk kan føre til redusert effekt av ritalin. Da jeg spurte hvordan det var med snus så sa hun at det gikk greit :klø: Men snus er da abselutt tobakk det på lik linje som røyk :klø: .... Noen andre som går på ritalin her som vet noe mer om dette?? Kan jeg fortsette å snuse trygt ? *håpehåpe* Og hvordan gjør dere det med alkohol ??
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Det med røyk har jeg lest om i forbindelse med andre medisiner; det er andre stoffer i røyken enn nikotin som brytes ned i leveren og dermed forlenger (?) nedbrytningstiden av medisinen du bruker. Snus blir annerledes fordi det altså ikke er nikotinet som er "synderen".
Gjest the stig Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 røyking er dumt du ødeleggerlivet ditt du kan få kols , strupekreft og at folk begynner med snus etter at dei har slutta med å røyke er rart snus er like farlig som røyk takk for meg hilsen THE STIG
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå