Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva synes dere her inne om å ta hull i ørene på et 1-1,5 år gammel barn?

Min lillesøster fikk hull i ørene på denne tiden. (Jeg var en del år eldre og var vel egentlig min ide) Alle de andre små jentene fikk det ikke før de var 7-8.

Føler at de fleste foreldre er ganske strenge på det.

Hvis jeg noen gang får en datter skal hun få hull i ørene når hun er i 1 års alderen har jeg bestemt meg for! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke mot det, men vil ikke si at jeg er for heller. Jeg skjønner ikke helt poenget. Men vil du, så vær så god. Jeg gidder ikke å dømme deg.

Men min datter skal få når hun selv spør, uavhengig av om hun 1 eller 16, da jeg mener at jenta burde mer eller mindre bestemme dette selv. Og med en ettåring så er det jo foreldrene som bestemmer det.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Jeg er en av de som mener at ungen bør være stor nok til å vite selv hva h*n vil før foreldre bare tar hull i øra dems i hytt og pine. Synets det er helt rart å ta hull i øra på en 1åring..

Skrevet

Jeg tok hull i ørene da jeg var 20, søstra mi er 24 og har ingen, men ønsker seg nå.

Hvis jeg noengang får døtre kommer de til å få lov til å ta hull i kroppen (alle piercinger inkludert; jeg har endel piercinger og de fleste har vært MYE lettere å stelle enn ørene) så snart de er gamle nok til å gå alene til en profesjonal piercer og gjøre dette. Så i 12-13 års alderen tipper jeg.

Å lage hull i småbarn/spedbarn anser jeg som forkastelig.

Skrevet

Jeg ser heller ikke poenget med at en ettåring skal få hull i ørene. Synes et menneske skal få være stort nok til å bestemme selv før noen lager et hull i kroppen deres. :)

Skrevet

Jeg syns det er kvalmt. Barna bør nå i det miste få bestemme selv om de vil forandre noe på kroppen sin

Skrevet

Jeg synes det er tull å ta hull i ørene på et så lite barn. Hvorfor er det så viktig at jenter får hull i ørene så tidlig? Jeg synes man skal vente til de ber om det selv og vet hva det innebærer. Jeg har en 9 år gammel datter og hun spurte om hun kunne få hull i ørene for 2-3 uker siden. Det er en mer passende alder for min del, men det er meg. Alle tar sine valg når det gjelder barna, men jeg kan ikke forstå hva babyer skal med hull i ørene.......

Skrevet (endret)
Hva synes dere her inne om å ta hull i ørene på et 1-1,5 år gammel barn?

Min lillesøster fikk hull i ørene på denne tiden. (Jeg var en del år eldre og var vel egentlig min ide) Alle de andre små jentene fikk det ikke før de var 7-8.

Hvis jeg noen gang får en datter skal hun få hull i ørene når hun er i 1 års alderen har jeg bestemt meg for! :)

Forstår ikke hvorfor et barn på 1 - 1,5 år skal få hull i ørene?

Hvorfor det egentlig?

Har hun trasset det til seg? Neppe!

Vil hun ha det fordi hun mener det er pent? Neppe!

Har hun sagt at alle andre 1 åringer har det så da vil jeg også ha det? Neppe

Dvs, svaret er NEI på disse 3 spørsmålene - ikke "neppe" engang, men NEI!

Hun aner ikke hva som foregår og heller ikke hvorfor hun skal ha det, så det mener jeg at hun kan vente med til hun selv vil ha dette!

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet

Å ta hull i ørene på en 1-åring er jo helt meningsløst. Det blir like idiotisk som å bleke tenner, sminke eller stripe/farge/permanentere håret på småbarn . Barnet er jo fullstendig likegyldig til slike ting. Derfor blir det en handling KUN basert på foreldrenes ønsker og behov for forfengelighet. Hvorfor skulle det ellers være så viktig for enkelte, at barna deres har hull i ørene i så ung alder? Rart at det ikke finnes en aldersgrense på slike ting.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ser heller ikke poenget med at en ettåring skal få hull i ørene. Synes et menneske skal få være stort nok til å bestemme selv før noen lager et hull i kroppen deres. :)

Enig med denne. Jeg er selv en av de jentene som absolutt ikke vil ha hull i ørene, og kan ikke tenke meg hvor sint jeg hadde vært på moren min dersom hun hadde tatt dette på meg når jeg var 1år.

Gjest Gjest_Connie_*
Skrevet
Hva synes dere her inne om å ta hull i ørene på et 1-1,5 år gammel barn?Min lillesøster fikk hull i ørene på denne tiden. (Jeg var en del år eldre og var vel egentlig min ide) Alle de andre små jentene fikk det ikke før de var 7-8.

I mine øyne er det et skikkelig "white-trash" fenomen... Foreldre som styler småbarn slik faller ofte i den kategorien. Det må da finnes bedre ting å bruke trygdepengene på.

Skrevet

Harry og totalt unødvendig, spør du meg! Hvilken glede har en ettåring av å ha hull i ørene? For all del, jeg har ingenting imot at barn får hull i ørene dersom de virkelig vil det selv (jeg fikk da jeg var åtte og har alltid trivdes med å ha det), men å gjøre noe sånt bare fordi du som mor synes det er fint, det blir litt for egoistisk i mine øyne. For alt du vet kan jenta vokse opp og synes hull i ørene er lite fint, og da er det vel litt dumt å ha tvunget det på henne mens hun enda var for liten til å få et ord med i laget?

Gjest *Mim*
Skrevet

Det er jo bare for foreldrenes skyld. Jeg synes det er dumt.

Gjest Gjest
Skrevet
I mine øyne er det et skikkelig "white-trash" fenomen... Foreldre som styler småbarn slik faller ofte i den kategorien. Det må da finnes bedre ting å bruke trygdepengene på.

Det er slike meninger som det der som gjør jeg nesten mister respekt for folk med den type mening også detter jeg bare mer og mer over på den siden du hater i stedenfor å holde med deg.

:spy: Fysj

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Jeg blir faktisk forbanna bare jeg hører om det!! Det burde ikke vært lov!

Gjest toga
Skrevet

Synes det er helt greit. I mange andre land gjøres dette når de er spedbarn, slik at folk skal se forskjell på om det er gutt eller jente.

Det er dessuten enklere at det gror seg til greit når de er så små. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10 og det gikk mange ÅR før det grodde som det skulle.

Å si at det er kun estetisk/for foreldrenes skyld; Da synes dere det er meningsløst å skulle kjøpe søte klær til barnet også da?

Skrevet
Synes det er helt greit. I mange andre land gjøres dette når de er spedbarn, slik at folk skal se forskjell på om det er gutt eller jente.

Det er dessuten enklere at det gror seg til greit når de er så små. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10 og det gikk mange ÅR før det grodde som det skulle.

Å si at det er kun estetisk/for foreldrenes skyld; Da synes dere det er meningsløst å skulle kjøpe søte klær til barnet også da?

Ja, for en ettåring bryr seg ikke om det han eller hun har på seg er søtt eller ikke.

Gjest Gjest_Connie_*
Skrevet
Det er slike meninger som det der som gjør jeg nesten mister respekt for folk med den type mening også detter jeg bare mer og mer over på den siden du hater i stedenfor å holde med deg.

:spy: Fysj

Beklager, det var et dårlig valgt ord og jeg tar til meg kritikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...