Gå til innhold

"ballong-fobi"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg vet det høres helt tullete ut, men jeg er redd for ballonger. det er av den enkle grunn at de kan smelle. er generelt redd for alt som smeller, feks fyrverkeri, poser som blir blåst opp og smelt, eksperimenter i kjemi, osv.

har hatt denne fobien så lenge jeg kan huske, og selv da jeg var barn hatet jeg bursdagsselskap fordi det var ballonger der..

selv om dette virker helt tullete, så er det veldig plagsomt for meg. tør ikke gå inn på restauranter der det er ballonger, og går aldri ut om kvelden to uker før nyttårsaften og to uker etter (er folk som driver å smeller). det som skjer når jeg er i et rom med en ballong, er at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe annet. klarer ikke fungere sosialt, eller gjøre noe. sitter med hjertet opp i halsen.

dette er også ganske flaut. er du redd for slanger, hunder, edderkopper, heiser, høyder osv blir du iallfall forstått, og det er mer normalt.. jeg prøver å si det til færrest mulig fordi folk vil jo oppfatte meg som kjempeteit..

gruer meg til den dagen dattera mi begynner å gå i bursdagsselskap, og jeg må være med. vet ikke om jeg takler det..

hvordan ville dere reagert på en som meg? og hvordan kan jeg bli kvitt fobien?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ballongfobi er ganske vanlig og kalles globophobia. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...