Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Marey
Skrevet

Jeg har hatt det i en stund, kanskje 2 mnd nå. Prøvde først Sheriproct salve, men det hjalp ikke det døyt. Ventet en stund før jeg prøvde Alcos Anal stikkpiller som hjalp veldig med en gang. Men jeg ble faktisk rimelig dårlig i magen av det, veldig løs.. Men det gjorde absolutt ikke vondt. Nå er den kuren over og med en gang merker jeg at det gjør vondt igjen. Ikke SÅ ille som før, men likevel vondt nok til at jeg må gjøre et eller annet. Er jeg nødt til å gå til lege med dette nå? Har utrolig lite lyst til å vise frem rumpa liksom :( Men er jeg nødt, så..

Som leder meg til et annet, kanskje litt dumt spørsmål :sjenert: Har flyttet til andre siden av landet men ikke fått fastlege her enda. Kan jeg bare ringe hvem som helst lege i denne byen (Bergen - om noen har en god lege å anbefale) og lage en avtale? Har det noe å si at det ikke er min fastlege? Vil det koste mer eller noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mokki_*
Skrevet

Dette har jeg sjøl. De reseptfrie stikkpillene hjelper ikke. Legen har sjekka dette og jeg fikk sheriproct sine stikkpiller på resept. Disse hjelper i akuttfasen. Har du store problemer kan legen henvise deg til sykehuset så du får disse fjerna. Men de må inn og sjekka først dette er så veldig vondt, alt ettersom om de er i en vond fase. Ikke det kjekkeste en gjør men bedre å få gjort noe enn å gå sånn. Som regel tror jeg legen vil prøve ut de stikkpillene på resept først før en går videre med saken.

Gjest Gjestejenta
Skrevet

Jeg har tidvis samme problemet og kvidde meg for å gå til legen.

Det gikk så fint, han tok mitt ord for at det var det jeg var plaget av og gav meg resepten uten en eneste kikk i det aller helligste. *Lettet* :)

Gjest Marey
Skrevet
Jeg har tidvis samme problemet og kvidde meg for å gå til legen.

Det gikk så fint, han tok mitt ord for at det var det jeg var plaget av og gav meg resepten uten en eneste kikk i det aller helligste. *Lettet* :)

Det høres bra ut, at han ikke tittet engang! Uff.. håper ikke det er noe som må opereres, har lest et par skrekkhistorier rundt omkring om hvor vondt det var og folk som måtte ha flere operasjoner osv :(

Skrevet

Synes IKKE det hørtes helt bra ut med en lege som skriver ut respet uten å sjekke hva pasienten lider av jeg da... sånn prinsippielt...

Selv om jeg bor i Bergen kan jeg nok ikke anbefale en god lege... jeg vil ikke anbefale min, for jeg er ikke såå fornøyd, og dessuten har han full liste... Den jeg ville anbefalt om jeg kunne, har dessverre også overfull pasientliste (ellers hadde jeg byttet...)

Du kan i teorien ringe hvilkensom helst lege ja, men de skal prioritere sine listepasienter før deg, så det kan ta tid å få time. I alle fall hos de som har fulle lister og mange pasienter. Muligens koster det mer også, usikker på det. Det er jo fort gort å bytte lege da. Selv om det gjelder fra den 1. i neste måned vil mange leger regne deg som en lisepasient dersom du har registret byttet (gjøres kjapt og enkelt på nav.no )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...