Gå til innhold

Trenger råd om "kattevakt"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Vi har en halvannet år gammel hunnkatt. Om et par uker skal vi reise bort 4-5 dager, noe som ble litt bråbestemt. Det er ikke mulig å få tak i plass på kattepensjonat her i nærheten på så kort varsel. Dermed har vi to muligheter: Den ene er at katten er alene hjemme disse dagene, med noen naboer/venner som kommer innom for påfyll av mat, slippe henne ut og inn osv. Den andre er å ha henne som innekatt hos mine kattekjære foreldre, hun har vært der sammen med oss før i en helg og slo seg da til ro etter en dag eller to - om enn litt rastløs fordi hun ikke fikk gå ut...

Hva hadde dere valgt?? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville hatt henne hjemme.

hadde det hvert for en lengre periode

ville jeg nok tatt henne til foreldrene.

Skrevet

Har du mulighet for kattedør? Da kan katten selv luftes når den vil. Og så kan naboer/venner sjekke om den har mat og vann tilgjengelig :)

Skrevet
Har du mulighet for kattedør? Da kan katten selv luftes når den vil. Og så kan naboer/venner sjekke om den har mat og vann tilgjengelig :)

Har ikke mulighet for det nei...

Gjest FiskFargePastaHei
Skrevet

Tror det er best å ha henne hos foreldrene dine. Katter er sosiale og vil da kanskje gå på jakt etter nye mennesker om de ikke finner de gamle.

Skrevet

Kattene jeg har vokst opp med har alltid vært "hjemme" når familien har vært på ferie. De går ute (aldri dratt fra dem om vinteren) får mat og vann utenfor inngangsdøren av naboer/kjente et par ganger om dagen, og selv om de helt tydelig har savnet oss når vi kommer hjem, så går de ingen steder. Har vel vært borte ca 20 dager i strekk på det meste.

Kattepasserne vi har brukt har alltid vært folk som kattene kjente, og som selv elsker katter, så endel kos har de jo fått ;)

Skrevet

Jeg ville ha latt henne være hos foreldrene dine. Hun er trygg og rolig der som du sier, og lider ingen nød om hun ikke kommer ut på noen dager. Var det snakk om en til to netter, ville jeg ha latt henne være hjemme. Det går jo som oftest bra, men man vet aldri.. Plutselig kommer hun ikke inn når de er der og har mulighet for å åpne for henne, hun kan bli utrygg og urolig og begynne å vandre o.s.v..

Skrevet

Jeg ville latt henne være hjemme selv uten kattedør når det bare er snakk om noen dager. Vi lar alltid kattene være hjemme når vi reiser bort. Naboen kommer innom to ganger om dagen og gir dem mat, tømmer kattedo osv. Nå har vi kattedør da, så kattene lever i grunn slik de pleier så da har jeg ingen problemer med å være borte fra dem et par uker.

Gjest Glør
Skrevet
Tror det er best å ha henne hos foreldrene dine. Katter er sosiale og vil da kanskje gå på jakt etter nye mennesker om de ikke finner de gamle.

Katter er veldig stedbundne, og ofte skeptiske til fremmede mennesker. Jeg ville latt den være hjemme når det er så kort, og satt frem mat og vann inne. Og så heller fått noen til å stikke innom når halve tiden er gått, for å evt si hei til katten og fylle på med mat og vann.

Gjest FiskFargePastaHei
Skrevet

Du har vel rett. Kanskje det bare er mine....

De er veldig menneskekjære, så om de ikke finner meg drar de til naboen som heldigvis er glad i katter.

Hun ene står ved postkassene og koser med alle der. :vetikke:

Er redd noen skal ta henne.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg hadde brukt en kattepasser, kommer selvfølgelig an på hvor du bor men i Oslo og Trondheim finnes det i alle fall folk som kommer hjem til deg og ser til katten der den trives best, nemlig hjemme.

Sjekk ut:

www.kattevakten.com

www.passeriet.com

www.passpus.com

• 2 uker senere...
Gjest Feline.
Skrevet

Tråden er fra mai 2009. :filer:

Men likevel interessant å lese i juni 2010.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...