Gjest Uregelmessig Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Min siste mens startet 6. april og varte i nesten to uker (19.4.) Nå ser det ut til at jeg har fått mensen igjen på dag 31 siden første dag i siste mens. Når vil jeg da ha hatt eggløsning? Jeg har de siste årene slitt med uregelmessig mens og er i ferd med å innse at jeg bør komme meg til legen å få sjekket det nærmere opp, jeg har imidlertid en smule legeskrekk så er en mester i å utsette det Mensen kan være regelmessig en lang periode for så å forsvinne et par - tre måneder og komme tilbake i regelmessig form. I tillegg har jeg som oftes små mellomblødninger midt i syklusen når den er regelmessig (antar at det er rundt da jeg har eggløsning) Hva bør jeg be legen sjekke? Regner med jeg bør ta blodprøver for å måle hormoner, men hvilke hormonnivåer bør sjekkes? Jeg er forøvrig 30, frisk, trener fire ganger i uken, har en ok vekt, men som står stille på tross av trening og kaloriunderskudd. Går ikke på p-piller. Har en del hårvekst (lys) og har hatt det hele livet. (pcos tegn?) Mor, mormor og oldemor har/hadde stoffskifteproblemer - kan det virke inn på mensen og burde jeg få sjekket dette i tillegg? Håper noen kan gi meg noen tips til hva jeg skal ta opp hos legen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå