Gjest På flyttefot? Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Neste år må vi flytte på oss. Har fått for liten plass i leiligheten i forhold til antallet medlemmer i familien. Vi bor nå i Oslo- vurderer å flytte ut til Ski. Der får man et rekkehus for det samme som man betaler for en 2-roms midt i Oslo. Dessuten er det ikke så veldig langt unna byen, heller. Og nærme Tusenfryd. Noen her som bor i Ski? Hvordan trives du/dere der? Hva har de av tilbud der? Er det lett å finne seg jobb? (Jeg må bytte jobb hvis vi skal flytte dit, ellers blir det for langt å reise) Takker for svar!!
Gjest Veronal Skrevet 20. juli 2003 #2 Skrevet 20. juli 2003 Hvis du jobber i Oslo er det ingen grunn til at du skal bytte jobb bare fordi du flytter til Ski! Hvis du flytter til Ski i gangavstand til jernbanen går det _mange_ tog i timen. Hvis du flytter nærmere Nygårdskrysset går det _mange_ ekspressbusser til Jernbanetorget. Jeg bor selv i Ski og bruker 20-25 minutter til Oslo S.
Gjest Embla s Skrevet 20. juli 2003 #3 Skrevet 20. juli 2003 Fint i Ski! Kort veg og god forbindelse til Oslo. Forholdsvis stort sentrum med storsenter, utesteder, etc. Kort veg til mange idylliske steder. Ski er bra!
chimp Skrevet 20. juli 2003 #4 Skrevet 20. juli 2003 Bor i nabokommunen, men er ofte i Ski og handler på storsenteret! Som Embla sier; ganske stort sentrum, nesten som en liten by! Syns d er hyggelig der, jeg....
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #5 Skrevet 21. juli 2003 Jeg er oppvokst (i rekkehus!) i Ski, og syntes det var et veldig fint sted å vokse opp! Nå har det forandret seg mye de siste årene, med kjøpesenter og masse nybygg (Olav Thon...). Man kan synes hva man vil om dét, men det er jo ihvertfall kommet mange flere tilbud enn det var tidligere. Og som andre her sier: det er ikke noe problem å pendle, foreldrene mine jobbet begge i Oslo mens de bodde på Ski, og det var ikke så mye verre enn å måtte ta t-bane o.l. innen Oslo. Skolene i Ski er bra, det er bra idrettstilbud (vel, det var ihvertfall slik da jeg vokste opp...), det er masse fine turmuligheter i nærområdene, og kinoen i Ski er kjempebra! Nå planlegges det også et stort kinosenter (Olav Thon) tror jeg, uten at jeg helt skjønner at det er marked for det. Det er også noen ålreite puber og restauranter der.
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #6 Skrevet 21. juli 2003 Jeg bor på Langhus, 7-8 min før Ski, og trives kjempebra! :D Om ett år får vi jo firefeltsvei ut hit også, og slipper forhåpentligvis en del av køen. Butikker er her iallfall nok av, og den nye kinoen blir jo super! Tror ikke det er vanskelig å få seg jobb heller, og skolene og barnehagene er bra. Vi trives iallefall kjemegodt, og har blitt kjent med masse folk det året vi har bodd her! :D
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2003 #7 Skrevet 22. juli 2003 Du burde få en liten enebolig på Ski for det samme som en leilighet koster i Oslo, og en stor enebolig for samme pengene i Ås. Det er ca 30 minutter med bil fra Ås til Oslo. Selv kjøpte vi en enbolig på ca 400 kvm, med 2 mål tomt for to år siden. Pris?? 1.700.000,- Slå den kvadratmeterprisen. Men fikk da 30 minutter til Oslo. For øvrig det samme som T-Banen bruker fra mange av Oslos ytre drabantbyer.
ringblomst Skrevet 25. juli 2003 #8 Skrevet 25. juli 2003 Bor der ikke selv, men en nær venninne er født og oppvokst der. Hun har aldri sagt noe negativt om Ski. Noe som er mitt inntrykk også, at Ski er et fint sted å bo, og kjøpesenteret gjør at man har nok av butikker å handle i. Det er riktig at kjøpesenteret skal utvides og da kommer det også bedre kino.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå