Gjest Hjelp Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Jeg begynte ved sist mens (3 uker siden) å klø og svi, så jeg trodde det var en soppinfeksjon. Begynte derfor å behandle meg med Canesten. Kløen og sviingen gikk ikke over, gikk derfor til legen og fikk resept på Diflucan. Dagen etter jeg hadde tatt Diflucanen fikk jeg fem små blemmer i underlivet, og fikk derfor med en gang mistanke om herpes. Gikk derfor til legen, som bekreftet dette, og ga meg resept på kur som jeg nå går på. Spm: 1.) Er det normalt at det går så lang tid med symptomer på herpes før selve blemmene slår ut? 2.) Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre enda et utbrudd? 3.) Hvordan kan jeg raskt legge merke til forskjell mellom soppinfeksjon og herpesutbrudd? Er veldig takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Jeg begynte ved sist mens (3 uker siden) å klø og svi, så jeg trodde det var en soppinfeksjon. Begynte derfor å behandle meg med Canesten. Kløen og sviingen gikk ikke over, gikk derfor til legen og fikk resept på Diflucan. Dagen etter jeg hadde tatt Diflucanen fikk jeg fem små blemmer i underlivet, og fikk derfor med en gang mistanke om herpes. Gikk derfor til legen, som bekreftet dette, og ga meg resept på kur som jeg nå går på. Spm: 1.) Er det normalt at det går så lang tid med symptomer på herpes før selve blemmene slår ut? 2.) Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre enda et utbrudd? 3.) Hvordan kan jeg raskt legge merke til forskjell mellom soppinfeksjon og herpesutbrudd? Er veldig takknemlig for svar! 1: Normalt vet jeg ikke, men jeg kan ofte kjenne det 3-4 dager før blemmene kommer. Kjenner også generell uvellhet, influensasymptomer, hodepine, feberfølelse. 2: Ha Valtrex tilgjengelig for å starte opp med kur før blemmene kommer neste gang. Kanskje unngår du et skikkelig utbrudd. 3. Herpesutbruddet kommer tilbake på akkurat samme område som sist. Det svir, og sammen med de lette influensasymptomene synes jeg det er lett å skille symptomene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Hei! Jeg begynte ved sist mens (3 uker siden) å klø og svi, så jeg trodde det var en soppinfeksjon. Begynte derfor å behandle meg med Canesten. Kløen og sviingen gikk ikke over, gikk derfor til legen og fikk resept på Diflucan. Dagen etter jeg hadde tatt Diflucanen fikk jeg fem små blemmer i underlivet, og fikk derfor med en gang mistanke om herpes. Gikk derfor til legen, som bekreftet dette, og ga meg resept på kur som jeg nå går på. Spm: 1.) Er det normalt at det går så lang tid med symptomer på herpes før selve blemmene slår ut? 2.) Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre enda et utbrudd? 3.) Hvordan kan jeg raskt legge merke til forskjell mellom soppinfeksjon og herpesutbrudd? Er veldig takknemlig for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå