Gå til innhold

Tøye ut etter ridning


Gjest Wacmoc

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc

Skal kanskje få meg hest på halvfòr to dager i uken snart. Tirsdager og Torsdager. Har ridd i mange år, men er nå et år- halvannet år siden sist gang ( utenom en gang i blant ) og kommer til å bli sykelig støl de første mnd.

Har noen noe tips til hvordan jeg kan tøye ut når jeg er ferdig i stallen for å ikke bli så fryktelig støl? Sist gang jeg rei i en to timer var jeg støl i en uke.. Og det orker jeg ikke igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mea Culpa

Aa tøye ut hjelper ikke saa mye egentlig saa du maa nok bare belage deg paa aa bli litt støl til aa begynne med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Aa tøye ut hjelper ikke saa mye egentlig saa du maa nok bare belage deg paa aa bli litt støl til aa begynne med. ;)

Så selv om jeg trener så og si alle musklene mine mye etter 4 år uten trening så trenger jeg virkelig ikke å tøye ut? Syntes å huske at vi tøya ut etter gymmen for å bli mindre støl og ikke få strekk ogsånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å tøye ut etter ridning uten særlig hell, jeg har da hovedsaklig tøyd innside/utside lår og rompe. Når man rir bruker man så mange muskler som vanligvis ikke brukes, så jeg er enig med Mea: belag deg på å bli støl :)

Hvis det har gått for lenge mellom hver gang, så har jeg sørget for å ikke ri for lenge de første gangene, samt ridd "lett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har hatt god erfaring med kontrastdusjing som smertelindring helt i begynnelsen i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mea Culpa
Så selv om jeg trener så og si alle musklene mine mye etter 4 år uten trening så trenger jeg virkelig ikke å tøye ut? Syntes å huske at vi tøya ut etter gymmen for å bli mindre støl og ikke få strekk ogsånt..

Jeg sa ikke at man ikke trenger aa toeye ut, men det hjelper ikke saa mye mot stoelhet og saant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Jeg sa ikke at man ikke trenger aa toeye ut, men det hjelper ikke saa mye mot stoelhet og saant. ;)

Sånn å forstå ja ;)

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stølhet er små brister og blødninger i muskelen, så det må egentlig lege seg selv=) tøying hjelper mot smidigheten og man skal da helst holde i 30 sek eller mer i hver øvelse og gjøre dette minst 3 ganger i uka for at man skal få mer bevegelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...