Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wacmoc
Skrevet

Skal kanskje få meg hest på halvfòr to dager i uken snart. Tirsdager og Torsdager. Har ridd i mange år, men er nå et år- halvannet år siden sist gang ( utenom en gang i blant ) og kommer til å bli sykelig støl de første mnd.

Har noen noe tips til hvordan jeg kan tøye ut når jeg er ferdig i stallen for å ikke bli så fryktelig støl? Sist gang jeg rei i en to timer var jeg støl i en uke.. Og det orker jeg ikke igjen :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Aa tøye ut hjelper ikke saa mye egentlig saa du maa nok bare belage deg paa aa bli litt støl til aa begynne med. ;)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Aa tøye ut hjelper ikke saa mye egentlig saa du maa nok bare belage deg paa aa bli litt støl til aa begynne med. ;)

Så selv om jeg trener så og si alle musklene mine mye etter 4 år uten trening så trenger jeg virkelig ikke å tøye ut? Syntes å huske at vi tøya ut etter gymmen for å bli mindre støl og ikke få strekk ogsånt..

Skrevet

Jeg har prøvd å tøye ut etter ridning uten særlig hell, jeg har da hovedsaklig tøyd innside/utside lår og rompe. Når man rir bruker man så mange muskler som vanligvis ikke brukes, så jeg er enig med Mea: belag deg på å bli støl :)

Hvis det har gått for lenge mellom hver gang, så har jeg sørget for å ikke ri for lenge de første gangene, samt ridd "lett".

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg har hatt god erfaring med kontrastdusjing som smertelindring helt i begynnelsen i hvertfall ;)

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Så selv om jeg trener så og si alle musklene mine mye etter 4 år uten trening så trenger jeg virkelig ikke å tøye ut? Syntes å huske at vi tøya ut etter gymmen for å bli mindre støl og ikke få strekk ogsånt..

Jeg sa ikke at man ikke trenger aa toeye ut, men det hjelper ikke saa mye mot stoelhet og saant. ;)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Jeg sa ikke at man ikke trenger aa toeye ut, men det hjelper ikke saa mye mot stoelhet og saant. ;)

Sånn å forstå ja ;)

Takk for svar. :)

Skrevet

stølhet er små brister og blødninger i muskelen, så det må egentlig lege seg selv=) tøying hjelper mot smidigheten og man skal da helst holde i 30 sek eller mer i hver øvelse og gjøre dette minst 3 ganger i uka for at man skal få mer bevegelighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...