Gå til innhold

Dulcis' dagbok


Gjest Dulcis

Anbefalte innlegg

Gjest Dulcis

Heihei :)

Tenkte jeg skulle begynne en dagbok for å få litt orden og ord på ting som skjer. Og kanskje bli kjent med noen nye folk i samme slengen :)

Litt om meg selv:

Er 20 år og har har en samboer som jeg har vært sammen med i snart 1 1/2 år.

Jobber for tiden, men har søkt på høgskole til høsten.

Har interesser som bøker, dyr (spesielt hunder, selv om vi ikke har noen i hus nå), friluftsliv, hytteturer, festing en sjelden gang og reising.

Er det noe mer av interesse, så bare spør ivei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dulcis

Det som tar opp humøret mitt i dag:

Sambo har en kompis som irriterer vettet av meg. Eller, tidligere kompis, burde jeg vel heller si. Det har bestandig vært litt spent mellom dem, noe som jeg tidlig i forholdet vårt ble oppmerksom på. På den tida fleipet jeg med at de minte meg om et gammelt ektepar.

For å gi litt bakgrunnsinfo: Kompisen er av en spesiell karakter, som kan best beskrives av å være "kjerring-aktig" på den verste tenkelige måte... Han skal konstant ha oppmerksomhet, sender tekstmeldinger i hytt og vær, gjerne hele dagen lang, blir irritert hvis han ikke får svar med en gang og sender da meldinger helt til han får svar, blir lei seg eller sur hvis han ikke får min samboers oppmerksomhet på fester, også når vi har besøk av folk vi ikke har sett på mange måneder, osv...

Vi har begge prøvd å være tålmodige og forståelsesfulle, da han synes å ha litt personlige og psykiske problemer, men nå er det nok!

For noen helger siden var han her på en liten fest, da blant annet en venn vi ikke hadde sett på leeenge kom, og automatisk ble sambo sittende å prate med denne vennen store deler av kvelden. Dette ble selvfølgelig ikke godt mottatt og helvete brøt løs. Etter dette har det rydd inn meldinger til sambo om hvor dårlig venn han er, at vennskapet deres ikke er verdt å samle på, osv. Dette har forresten skjedd MANGE ganger før, og alle de gangene har han til slutt bedd om unnskyldining for å overreagere og ting har blitt som før igjen.

Denne gangen er det nok ikke slik. Sambo orker ikke mer og svarer ikke på meldingene, og dermed er krigen igang. "Kompisen" hans sier at nå skal han få andre vendt mot min sambo, prakke seg på oss, blant annet være med på sambos brors bursdag, finne oss på fotballkampen den 16. mai og plage oss, osv.

JEG ER SÅ LEI!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Høres utrolig kjipt ut! Har desverre ingen tips å komme med, men lykke til med denne "vennen".. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Dulcis

Takk, Aurela. :) Det er fortsatt litt tøbbel i "paradis", men tror de to har fått ordnet opp i litt den siste tida.

*****

Jeg får ikke sove. Jeg la på nytt sengetøy tidligere i dag og har gledet meg som en unge til å legge med i det, siden det gir meg en av de beste følelsene som er. Er til og med nydusjet, og tatt meg bryet med å føne håret tørt, en luksus jeg sjelden tar meg tid til. Likevel får jeg ikke sove.

Det er vel noe med det at de beste gleder er dem man deler. Sambo er ute i kveld, på min befaling. Jeg er ikke i noe særlig form, har heller ikke vært det den siste uka, så jeg tenkte derfor at det hadde vært godt for ham å komme seg ut og treffe noen kompiser.

Ligger å føler på pusten. Den har ikke vært noe særlig den siste tida. Blir så altfor lett anpusten, og det føles generelt tungt ut å puste. Har begynt å tenke på om det kanskje har noe med en annen plage å gjøre. Ikke for å være "nasty", men har siden februar i år harket opp slim hver dag. Et par dager var det også blod i slimet. Skal til legen på mandag for å sjekke at det ikke er noe galt. Tror ikke det, men sjelen min vil ikke slutte å uroe seg før jeg har fått det bekreftet av en sakkyndig...

Er fryktelig trett og sliten. Sto egentlig opp for å hente ipoden min, men tenkte at når jeg først var oppe så skulle jeg legge inn et spor av meg her.

Hei til dere alle som fortsatt er oppe!

Ipoden er nå klar etter å ha overført en sang fra pcen. Hadde for noen år siden et eget lite prosjekt. Jeg spilte den samme sangen hver kveld før jeg skulle sove. På den måten ville jeg undersøke om kroppen kunne bli "narret" til å forbinde denne sangen med søvn, og dermed "finne roen og trettheten" ved å lytte til den, selv når jeg ikke er trøtt. Og det funka! På kvelder der jeg visste jeg ville ha problemer med å sove, satte jeg den på, og søvnen kom deretter enkelt.

Kom derfor på at jeg skulle prøve dette igjen. Håper det funker.

God natt til dere alle! :natti:

P.S. Min personlige "sovesang": R.E.M - Nightswimming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...