Gå til innhold

Spørsmål til dere som bor alene


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Til dere enslige:

Hva lager dere til middag egentlig? Gidder dere å lage middag fra bunnen av selv når det er bare til dere selv?

Spiser dere ofte ute/ take away?

Jeg må bare spørre, for jeg er alene noen dager nå og jeg har kjøpt meg noen sånne engangs-porsjoner fra Fjordland, men de er jo egentlig svindyre! :lol:

Tror jeg trenger tips, fryser'n er full av sånne Bacon og Brokkoli-paier du varmer i micro'en nå, for jeg vet ikke hva jeg skal lage meg til middag :ler:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølse og lompe

Spaghetti og kjøttdeig

Ostesmørbrød eller toast

Poteter og kjøttkaker, med saus til

Frossen fisk som du bare tar ut de stykkene du orker av posen

Hjemmelaget salat med alt man liker

Er ikke noe glad i junk-mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en del kylling (ferdig grillet) , karbonader , koteletter o.l. som jeg steker. Av kyllingen spiser jeg lårene og vingene - kjøttet ellers lager jeg gryter av - dvs. en eller annen saus og ris , av og til steker jeg sopp , grønnsaker o.l. ved siden av. Lager generelt en del gryter - enten med kjøtt eller fisk - lager mye slik at jeg fryser ned porsjoner som jeg siden kan varme. Spiser også av og til makaroni/spgahetti - enten bare med litt olje og ketchup - evnt. pesto. Supper er også godt og enkelt. Spiser ofte noe med egg - omeletter feks. da kan man jo ta bacon, sopp , skinke , løk o.l. i. Stekt ris er godt - gjerne med litt 'leftoverkyllling'. Steke kjøtt/karbonadedeig/bacon og bland det med makaroni og evnt. ketchup. Spaghetti/bacon blandet med litt revet ost og egg. Pizza som man piffer opp litt.

Masse enkel og rask mat man kan lage !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vel ute minst én gang i uka.

Dessuten spiser jeg take away sushi relativt ofte. Har sushirestaurant like i nærheten. Jeg har bestemt at jeg "får lov" til å velge denne enkle og sunne løsningen én gang i uka.

Når jeg lager mat hjemme, går det mye i fisk. For det meste laks & pasta eller torsk (kokt eller i fiskesuppe). Jeg kjøper da fersk fisk på vei hjem fra jobb. Når jeg spiser kokt fisk, har jeg også kokte gulrøtter, poteter og/eller brokkoli til + løk. Veldig enkelt å pakke fisken inn i aluminiumsfolie og bare dampe den sammen med grønnsakene (dampkjele er et must!).

Mitt andre og tredje valg når det gjelder hjemmelaget mat, er kyllingfilet og rødt kjøtt. Dette steker jeg i stekepanne. Serveres med løk, brokkoli, stekte poteter, spinatstuing (frosne spinatbiter) o.l.

Ellers har jeg ikke noe imot Fjordland. Foretrekker kjøttkaker og svinestek. En gang i mellom kjøper jeg frossen peperonipizza med tynn bunn. (Peppes o.l. = overtidsmat for meg).

Man kan spise nokså variert selv om man bor alene. Sløvt at jeg ikke forstod det da jeg studerte. Da ble det rimelig mye spaghetti & pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

jeg er ofte aleine til middag nå i sommer, ettersom samboeren min jobber en del seine vakter. Da lager jeg meg ofte noe så enkelt som pasta med 0fersk, ferdigrevet parmesan fra pose, og buljongterninger fra knorr med hvitløk og persille eller timian og basilikum. Disse buljongterningene er laget spesielt for pasta/ris/sauser og gir kjempegod smak på pastaen når du rører det inn. Veldig enkelt og veldig godt. Det er så fryktelig kjedelig å lage mat bare til seg selv, så det blir sjelden noe mer avansert enn som så Dessuten er det jo så varmt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskiver det vel :o

Min mor sa bestandig at variert kosthold er viktig, derfor har jeg brunost på skiva den ene dagen - og gulost dagen etter! Enkelt og greit.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye kyllingfileter her, sammen med en pose frosne wok-grønnsaker og god wok-saus blir det kjemperask og god wok-mat. Ellers mye salat, ris, pasta og supper. Må innrømme at jeg tyr til ferdigvariantene også jeg. Koke poteter og sånt orker jeg sjeldent. Er ikke så morsomt å lage mat lenge når det bare er til en selv. Så det må gå fort ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...