Gå til innhold

hva kan være galt?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest_93
Skrevet

Hei

har i det siste etter at jeg begynte å ha sex vært plaget med soppinfeksjon. Var til legen en tur fordi det klødde å svei, han sa jeg skulle prøve med en 6-dagers canesten kur. Etter denne kuren følte jeg meg ikke bedre og prøvde en 6-dagers kur til.

Nå har det faktisk blitt bedre. Kløingen og sviingen rundt skjeden er borte. Og smertene som jeg brukte å ha lenge etter at vi hadde sex varer kanskje bare noen få minutter etter sex nå:) Men har fortsatt et problem med at det svir under samleiet, og når jeg tisser. Når jeg går eller sitter stille kan det plutselig kjenne ut som om det stikker og svir inni skjeden, og det gjør sykt vondt. Av og til kjenner det også ut som om det er noe som "presser" nedentil.

Er det ofte at man kan få både soppinfeksjon og UVI samtidig? eller kan det være noe annet? og kan man få smerter under sex om man har UVI? Kan UVI forandre utfloden?

En ting til, kan sviingen under samleiet også komme av at penisen til kjæresten min er for stor for meg. Jeg er ganske trang og han har problemer med å få den inn i begynnelsen. Er det normalt å få vondt da? tips til hvordan det skal bli bedre?

Håper virkelig på svar, er så masse jeg lurer på:)

Er så lei av å ikke kunne ha sex med kjæresten min uten å kunne nyte det selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan hende canestenen ikke funka bra nok. Mange må ty til sterkere eller andre soppmidler selv om canesten liksom er klassikeren. Prøv Pevaryl som du får kjøpt reseptfritt, og be evt om en reseptbelagt soppkur hos legen seinere dersom du får igjen symptomene. Husk også at ppiller og endel annen hormonprevensjon kan gi generelt økt risiko for sopp, så det går an å vurdere å bytte prevensjonsmiddel. Og bruk kanskje glidekrem?

Skrevet

Jeg ville heller bedt om å få Diflucan kapsel av legen. Denne skal taes av både deg og partner, for om bare én av dere blir behandlet for sopp kan dere fortsette å smitte hverandre.

Synes forresten det er rart at leger anbefaler Canesten, da det i og for seg ikke er noe gunstig produkt... Kan om det brukes for ofte gjøre mer skade enn nytte.

Den svien du har synes jeg høres ut som UVI. Har hatt det alt for mange ganger selv. Men etter at jeg begynte å tisse etter samleie har jeg hatt det sjeldnere.

Ta med en urinprøve til legen din og i at du mistenker UVI. Greit å få behandlet det først som sist, for å være sikkert på at ikke det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse eller noe slikt.

Lykke til! :)

Skrevet

Ta med en urinprøve til legen for å i første omgang utelukke UVI.Symptomene hørtes ut som UVI for meg.

Lykke til! :)

Gjest gjest_93
Skrevet

Takker for svar :D

Jeg får ta meg en tur til legen i morra. Det er nesten så det bare blir værre for hver gang jeg går på do. Åsså er det smerter en god stund etterpå :/

men en ting bare, kan UVI gå smerter under samleie? har lyst til å utelukke at det er sopp som kan for de smertene. Ble jo bedre etter å ha gått på kuren, men håper

smertene skyldes UVI.

Skrevet
Takker for svar :D

Jeg får ta meg en tur til legen i morra. Det er nesten så det bare blir værre for hver gang jeg går på do. Åsså er det smerter en god stund etterpå :/

men en ting bare, kan UVI gå smerter under samleie? har lyst til å utelukke at det er sopp som kan for de smertene. Ble jo bedre etter å ha gått på kuren, men håper

smertene skyldes UVI.

Du kan nok helt sikkert få smerter under sex ved UVI ja. Da jeg har hatt det og ikke fått behandling "fort nok", så kan det være intense smerter nesten konstant ved urinrøret, ikke bare ved vannlating. Har ikke hatt sex mens jeg har hatt UVI da, da slike smerter gjør at jeg mister lysten, men tipper det er ganske smertefullt ja.

Men - du har vel vært hos legen nå? Gikk det bra? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...