Gå til innhold

farløse barn


Gjest hetro

Anbefalte innlegg

Gjest hetro

Ser bort ifra aktuelle K. Monsen.

Jeg er uenig i det meste hun skriver.

Det jeg tenker på er kvinner som drar til Danmark å får sæd fra ukjent donor for å bli gravid.

De aner ikke hvem far er. De velger det beste for seg selv, de vil ikke ha en far eller navn inn i bildet

Hvordan kan de velge bort en far som barnet kan kontakte senere i livet?

Alle har vi behov for å vite vårt opphav.

Hvordan kan de ta den avgjørelsen? For meg er det egoisme på høyeste plan.

Nå vil mange parrere med at det finnes mange barn der far er fraværende og ikke vil stille opp.

Det er ikke de jeg tenker på, og det er i en annen gate.

Heller ikke de som er blitt gravide ved et uhell etter en natt med en ukjent. De har iallefall truffet farn til barnet.

Det er de som bevist går inn for å fjerne far før barnt født.

Jeg aksepterer at folk er lesbisk og har en medmor,men hvorfor fjerne far?

De kan da leve lykkelig med sin medmor og barn,men de har i sin egoisme fjernet barnets valg for evig og alltid. Jada, de kan tegne og forklare til små barn,men den dagen kommer: Hvem er min far, ligner jeg på han, hva jobber han med? har jeg søsken? Dette ender opp i fantasier og leting etter sin biologiske far.

Homofile menn som får barn med en kvinne, de vet iallefall hvem som er mor til barnet. De har navnet og fulgt med under svangerskap og fødsel. Her har far levert sin sæd til en kvinne. Her har barnet et vaøg senere i livet.

Har hørt flere lesbiske sier de drar til Danmark for å slippe å ha noen far. Dette er personer som har fått tilbud om sæd her i Norge av homofile venner som vil stille opp fr barnet om de ønsker. problemet er at de vil ikke ha noen navn i det hele tatt.

Snakker om egoisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jævel

I dagens samfunn virker det som det er viktigere å realisere seg selv og sine drømmer, enn det er å tenke på konsekvensene. Egoismen øker i takt med det menneskerettighetsorientert samfunn som er tuftet på likhetstanken, og baserer seg på fred og personlig frihet. Dekadanse er kasnkje neste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nina karin Monsen har jo et godt poeng når hun peker på at alle har et moralsk ansvar før de faktisk får barn: man må vurdere om det er sunt at barnet fødes inn i en verden der det ikke vet hvem faren er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nina karin Monsen har jo et godt poeng når hun peker på at alle har et moralsk ansvar før de faktisk får barn: man må vurdere om det er sunt at barnet fødes inn i en verden der det ikke vet hvem faren er!

Hadde alle tenkt grundig gjennom hvilket enormt ansvar det er å ha ansvaret for ett barn (man har i praksis ansvaret til man ligger i grava), så hadde kanskje færre (uansett kjønn) faktisk fått barn.

Å bli foreldre er ikke barebare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til en gutt og en jente
Ser bort ifra aktuelle K. Monsen.

Jeg er uenig i det meste hun skriver.

Det jeg tenker på er kvinner som drar til Danmark å får sæd fra ukjent donor for å bli gravid.

De aner ikke hvem far er. De velger det beste for seg selv, de vil ikke ha en far eller navn inn i bildet

Hvordan kan de velge bort en far som barnet kan kontakte senere i livet?

Alle har vi behov for å vite vårt opphav.

Hvordan kan de ta den avgjørelsen? For meg er det egoisme på høyeste plan.

Nå vil mange parrere med at det finnes mange barn der far er fraværende og ikke vil stille opp.

Det er ikke de jeg tenker på, og det er i en annen gate.

Heller ikke de som er blitt gravide ved et uhell etter en natt med en ukjent. De har iallefall truffet farn til barnet.

Det er de som bevist går inn for å fjerne far før barnt født.

Jeg aksepterer at folk er lesbisk og har en medmor,men hvorfor fjerne far?

De kan da leve lykkelig med sin medmor og barn,men de har i sin egoisme fjernet barnets valg for evig og alltid. Jada, de kan tegne og forklare til små barn,men den dagen kommer: Hvem er min far, ligner jeg på han, hva jobber han med? har jeg søsken? Dette ender opp i fantasier og leting etter sin biologiske far.

Homofile menn som får barn med en kvinne, de vet iallefall hvem som er mor til barnet. De har navnet og fulgt med under svangerskap og fødsel. Her har far levert sin sæd til en kvinne. Her har barnet et vaøg senere i livet.

Har hørt flere lesbiske sier de drar til Danmark for å slippe å ha noen far. Dette er personer som har fått tilbud om sæd her i Norge av homofile venner som vil stille opp fr barnet om de ønsker. problemet er at de vil ikke ha noen navn i det hele tatt.

Snakker om egoisme

Jeg tror de som velger dette mener at kjønn ikke er noe "greie". Jeg tror de innbiller seg at et barns utvikling kun handler om miljø. Gener og kjønn er fraværende / uvesentlig.

Men jeg lurer da på hvorfor de syns det er så kjempeviktig at barnet får impulser fra det mannlige kjønn utenfra, feks gjennom barnehage og skole?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidrun
Jeg tror de som velger dette mener at kjønn ikke er noe "greie". Jeg tror de innbiller seg at et barns utvikling kun handler om miljø. Gener og kjønn er fraværende / uvesentlig.

Men jeg lurer da på hvorfor de syns det er så kjempeviktig at barnet får impulser fra det mannlige kjønn utenfra, feks gjennom barnehage og skole?

:klø:

At barna trenger flest mulig gode rollemodeller i oppveksten er vel udiskutabelt? Det som man får lite av hjemme bør man kompensere for utenfor hjemmet, uten at man blir kalt en dårlig forelder av den grunn. En far i rullestol bør sende gutten sin på fotballtrening. Et enebarn bør få sosialisere seg med andre barn, osv.

Alle som får barn ønsker at forholdene skal være perfekte for barnet. Så kommer virkeligheten inn, og der kan det være arvelige sykdommer, skilsmisser, psykiske lidelser og mer eller mindre fornuftig barneoppdragelse. Arv og miljø vil tilslutt lage en herlig coctail av personlighet og helse. Hvem gjelder dette? Jo, samtlige av oss! Forutsetningene for å få barn skiller seg veldig fra par til par. Det er dette som gjør oss unike!

Jeg er meget skeptisk til at noen skal kunne si at "DU og DU er ikke perfekt nok til å oppfostre nytt liv". Hvem skal i såfall dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Mennesker får ikke barn av uselviske grunner...eller for barnets beste..her handler det om hva "jeg" vil, og det gjør de fleste alt i sin makt for å få til..koste hva det koste vil...om barna betaler prisen spiller liten rolle...da kaller man det tilfeldigheter som man ikke aner hvor kom i fra.

Det er faktisk forskning på hvordan det påvirker barn at far ikke er tilstede for de som er intereserte nok til å søke det opp.

I tillegg til at man ja har risiko for genetisk sykdom,donor situasjoner etc.

Men slike " tilfeldigheter" orker ikke de fleste bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hehehe
Mennesker får ikke barn av uselviske grunner...eller for barnets beste..her handler det om hva "jeg" vil, og det gjør de fleste alt i sin makt for å få til..koste hva det koste vil...om barna betaler prisen spiller liten rolle...da kaller man det tilfeldigheter som man ikke aner hvor kom i fra.

Bør det ikke være likestilling mellom mann, kvinne, single, gifte, samboere, hetrofile, bifile, transseksuelle, lesbiske og homofile, når det gjelder retten til barn?

Det er jo såre enkelt!

Jeg kan ikke skjønne at man i dagens menneskerettighetsorientert samfunn som er tuftet på likhetstanken og baserer seg på fred og personlig frihet, ikke kan gi alle retten til barn. Metoden for å gjøre dette er å opprette statlig monopol på kjøp og salg av mannens sæd og åpner for kjøp og salg av kvinnens livmor (surrogatmødre) samt egg.

Betale kan fellesskapet gjøre over skatteseddelen.

Da kan alle som ønsker å realisere sine drømmer om barn, uavhengig av biologien, hendvende seg til staten å få et barn. Hvor mye de vil innvolvere seg i prosessen frem til barnet blir født er opp til den enkelte.

Tenk hvor urettferdig det er for meg at jeg pr idag ikke kan få meg et egent barn. Jeg ønsker barn, men i og med jeg er en mann i begynnelsen av tredveårene, sjenert og usikker i forhold til kvinner, singel og med stødig økonomi, har jeg ikke muligheten til å få barn.

Jeg kan kjøpe en hund, men jeg kan ikke få barn. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...