Gå til innhold

Bøter for publisering av nakenbilder


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ei 13år gammel jente kledde seg naken foran Webkamera for to gutter. Guttene tok det opp og la det ut på nettet (uten jentas kunnskap og tillatelse). Filmen ble kjent i lokalmiljøet og jenta måtte skifte skole og navn. De er nå bestemt at de må sammen betale henne 60 000,-.

http://www.dagbladet.no/2009/05/06/nyheter...nologi/6079579/

---Synes du at 60 000,- er riktig beløp i dette tilfelle?

---Hvis du mener at det har noe å si at hun kledde av seg selv (riktignok uten å vite at det ble tatt opp i den andre enden): Hva synes du straffen skulle være hvis hun var "helt uskyldig" og ble snikfotografert i dusjen, garderoben, på hytte e.l.?

---Hva synes du straffen burde være hvis en over 18 ble snikfotografert i damedusjen/herredusjen eller på en naturiststrand og distribuert på nettet mot vedkommendes kjennskap og ønske?

Jeg mener at utviklingen og tilgangen på små kameraer gjør det lett å snikfotografere over alt og at det er umulig å hindre at disse er med over alt. Jeg synes ikke at løsningen på det må være at vi skal begrense vår frihet og måtte passe på og vokte rundt oss bestandig. For meg er det bare en løsning:strengere straffer for å markere at dette er uakseptabelt. Selv synes jeg at boten for å distribuere snikfotograferte bilder av barn burde være mye større - over 120 000.-. Boten for snikfotografering av nakne over 18 år i dusj eller strand kunne kanskje være rundt 80 000,-

--- Hva synes du ville være en passende økonomisk kompensasjon hvis du ble snikfotografert naken og offentliggjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_ursus_*

Det er vanskelig å prissette slike straffereaksjoner, men det bør være en bot i en størrelsesorden som svir skikkelig. De bør ikke få glemme dette så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...