Gå til innhold

Sko til styrketrening


Gjest :)

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så god peiling på sko, og har ikke funne noen som er skikkelig gode til styrketrening.

Det er sikkert forskjellig hvilke sko man liker best, men nå har jeg prøvd flere forskjellige, både "allround" innesko og noen som var ment for studiotrening.

Ingen av desse hadde nok støtte eller demping (det er vell også viktig når man løfter vekter?)

Dess mer progresjon og tyngre vekter jeg får (JIPPI!!:P), dess mer vondt får jeg i føttene, spessielt under fotsålene.

Noen som har et forslag til gode sko, eller hva jeg burde se etter i sko? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er garantert noen som vet dette bedre enn meg, men det finne sko uten "luftputer" (joggesko har vel dette) som skal være bra for styrketrening. Altså hardsåle, som tåler vekten.

(Om jeg ikke husker feil så klarte vel Bolledeig å punktere en joggesko en gang ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert noen som vet dette bedre enn meg, men det finne sko uten "luftputer" (joggesko har vel dette) som skal være bra for styrketrening. Altså hardsåle, som tåler vekten.

(Om jeg ikke husker feil så klarte vel Bolledeig å punktere en joggesko en gang ;))

Takk for svar:)

Sko med hardsåle har jeg ikke prøvd, så det skal prøves! Jeg tenkte egentlig jo mer demping, jo bedre, men jeg tar sikkert feil:p De vil jo "gi etter" under vekt..

Og hadde jeg kunne løfte så tunge vekter at skoen punkterte, så ville jeg vert üüüüberhappy!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle kjøpe nye sko til diverse, sa sambo (som har peiling) at sko til styrketrening burde være flate/flat såle, og "bøyelig" såle, slik at f.eks joggesko med tykkere såle ikke var så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle kjøpe nye sko til diverse, sa sambo (som har peiling) at sko til styrketrening burde være flate/flat såle, og "bøyelig" såle, slik at f.eks joggesko med tykkere såle ikke var så bra.

Jepp. Jeg bruker bare et helt vanlig par Converse-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg bruker bare et helt vanlig par Converse-sko.

Der har man grunnen til at folk "stusser" over skovalg under tråden "hva er det rareste du har sett på helsestudio". (Mener å huske jeg leste at noen kommenterte Converse sko)

De har med andre ord ikke peil på grunnen til dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Det er garantert noen som vet dette bedre enn meg, men det finne sko uten "luftputer" (joggesko har vel dette) som skal være bra for styrketrening. Altså hardsåle, som tåler vekten.

(Om jeg ikke husker feil så klarte vel Bolledeig å punktere en joggesko en gang ;))

Det stemmer! Og ikke bare ett par heller, faktisk :ler: Nå går det i sko med flate, harde såler, til jeg får kommet meg til Better Bodies og kjøpt noen sånne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har man grunnen til at folk "stusser" over skovalg under tråden "hva er det rareste du har sett på helsestudio". (Mener å huske jeg leste at noen kommenterte Converse sko)

De har med andre ord ikke peil på grunnen til dette :fnise:

Stusser over Converse-sko, haha, de skoa er jo helt fenomenale til å løfte vekter med. Og mye billigere enn "dedikerte" vektløftingssko.

Ellers vet jeg det er en del old-school styrkeløftere som sverger til marsjstøvler(gode gamle M77).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer! Og ikke bare ett par heller, faktisk :ler: Nå går det i sko med flate, harde såler, til jeg får kommet meg til Better Bodies og kjøpt noen sånne

Haha! Jeg ser for meg en "fuusssjj" lyd, og en såle som forsvinner :fnise:

Slike sko, med hard, flat såle, vil de også kunne brukes på timer ala Bodypump? Hvor det er litt bevegelse..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tunge vekter løfter du med egentlig?

Haha! Ikke sånne kjeempe tunge, men det går fremover:) Men det gjør vondt fordiom, spessielt på utfall og andre øvelser hvor man ikke står med to ben planta på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvis jeg bare skal trene styrke tar jeg med meg et par flate sommersko i stoff. En bonus er at de er mye lettere og tar mindre plass en joggesko.

Tilleggsbonus: de er billige også!

Endret av Elfrida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg funker vanlige joggesko helt fint. I tillegg har jeg et par helt flate "markløftsko" til den øvelsen og et par andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...