Gjest fisk Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hvis du var på besøk hos noen, eller fikk besøk i kveld - hva har du aller mest lyst på til desser? La oss si at det har blitt servert tapas eller grillmat først.
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg blir veldig glad når noen serverer meg tiramisu.
babord Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jeg kan velge Men seriøst, de beste dessertene jeg vet er hjemmelaget karamellpudding, cognacfromasj og generelt de fleste med likør ellerno i.. Hvis det skal være kake så liker jeg noe uten krem og stæst, krydderkake eller eplekake f.eks.
Pjukset Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Varme bjørnebær med vaniljeis, og sjokoladedryss. Ellers så glir alt ned i denne magen :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Jeg blir alltid glad hvis jeg får servert: - creme brulee - eplekake (men det må være typen med mye epler og lite bunn. Gjerne av type strudel eller noe lignende) - en god is, og gjerne med varm, hjemmelaget sjokoladesaus til eller varme bær (bringebær eller kirsebær) - karamellpudding hvis den er laget ordentlig, noe som dessverre er en mangelvare. - en gang i bland kan en sjokoladefondant være ordentlig godt også - hermetiske pærer, gjerne med krem til synes jeg også er veldig godt. Og det er jo utrolig enkelt å servere også da Ja, jeg er veldig glad i dessert
Gjest *Mim* Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Jeg vil gjerne ha noe med bringebær og sjokolade. Kanskje en sjokoladefondant med bringebærcoulis? Creme brulee er aldri feil, og hjemmelagd karamellpudding er også nam. Sitronfromasj liker jeg også, eller en ekstra god is... Leverer du?
ringblomst Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er veldig glad i sjokoladefondant med mangosorbet eller god iskrem fra Mövenpick ol.l. Andre ting som jeg synes er godt er russedessert og hjemmelaget karamellpudding. Av kaker er suksesskake favoritten.
Jade Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Farmors hjemmelagede karamellpudding... Har ikke smakt lignende på 20 år...
Anglofil Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Is hadde vært godt, jeg elsker is, kanskje hjemmelaget iskrem? Nam! Mvh Yvonne
Avalon Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Jeg tror jeg ville ha hatt det jeg hadde som dessert idag (det var på resturant da men..) Omaha, het desserten. Moccakrem og margens lagt lag på lag med masse krem og knust daim på toppen.... det var så godt at jeg nesten hadde hadde lyst til å ha sex med desserten ... men jeg lot det være, siden det var så mange folk der..
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #14 Skrevet 5. mai 2009 pannacotta er vel en slags vanilje/oste mousse greie ting?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #15 Skrevet 5. mai 2009 pannacotta er vel en slags vanilje/oste mousse greie ting? Tja, én riktig - det er vaniljestang i den. Ellers fløte, gelatin, sukker og gjerne en god bærsaus. Mer fløtegele enn mousse... Veldig godt Ellers er jeg glad i sorbeter. Og hjemmelagd is er jo nydelig, gjerne en med mye bær. Men vet ikke helt hva som er "riktig" etter tapas, jeg. Kaker og søte paier er jo også godt, gjerne sesongbasert, f eks er det vel snart rabarbratid.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Sjoladepudding, karamellpudding, creme brule, en fromasj Jatakk alt sammen I min familie er det dessverre aldri dessert Det blir gjerne servert boller eller kringle eller noe til kaffen etter middag, men aldri noe dessertopplegg.
Gjest Bond Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Ostekake! Tiramisu hadde vært godt også, eller noe bra hjemmelaged gele med frukt.. Eller.. eller.. alle mulige kaker! *kakemons*
Gjest najki Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Sjokoladefondant eller brownies med is og/eller evt friske bær er en sikker vinner her. Ellers er også sitronfromasj og (hjemmelagde) kransekakepinner fantastisk! Så lenge jeg slipper karamellpudding og multekrem er jeg egentlig fornøyd...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå