GodsChild Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Er for tiden vikar paa et sted hvor jeg er noedt til aa repetere visse oevelser tusenvis av ganger daglig, og allerede naa, andre dagen paa jobb, lurer jeg paa om jeg har faatt en senebetennelse. Har store smerter i haandledd og fingre, noe som begynte mot slutten av arbeidsdagen igaar. Det var litt bedre til morgenen idag, men etter hvert ble det verre enn noe gang. Smerten er som om jeg skulle vaert veldig, veldig stoel og jeg merker den bare jeg roerer saa vidt paa haanda, men det er spesielt vondt i spesielle stillinger. For noen timer siden saa begynte ogsaa en brennene foelelse i haandleddene/hendene, og jeg er ganske bekymret. Har de samme smertene nederst i ryggen ogsaa, men det er ikke saa ille der. Har tre dager igjen paa jobb, og jeg lurer paa hvordan i allverden dette skal gaa. Jeg kan holde ut smertene, er sta paa den maaten, men det er vel ikke sa bra om det faktisk er en betennelse der? Jeg er forvirret. Noen raad?
Gjest Lance Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Er for tiden vikar paa et sted hvor jeg er noedt til aa repetere visse oevelser tusenvis av ganger daglig, og allerede naa, andre dagen paa jobb, lurer jeg paa om jeg har faatt en senebetennelse. Har store smerter i haandledd og fingre, noe som begynte mot slutten av arbeidsdagen igaar. Det var litt bedre til morgenen idag, men etter hvert ble det verre enn noe gang. Smerten er som om jeg skulle vaert veldig, veldig stoel og jeg merker den bare jeg roerer saa vidt paa haanda, men det er spesielt vondt i spesielle stillinger. For noen timer siden saa begynte ogsaa en brennene foelelse i haandleddene/hendene, og jeg er ganske bekymret. Har de samme smertene nederst i ryggen ogsaa, men det er ikke saa ille der. Har tre dager igjen paa jobb, og jeg lurer paa hvordan i allverden dette skal gaa. Jeg kan holde ut smertene, er sta paa den maaten, men det er vel ikke sa bra om det faktisk er en betennelse der? Jeg er forvirret. Noen raad? Jeg har hatt senebetennelse i beinet. Det kjentes ut som en veldig stikkende smerte på ett punkt. Uansett hva dette er for noe så er det et tydelig signal fra kroppen din om at denne belastningen ikke er bra for deg. I verste fall kan du bli ødelagt for livet. Du bør absolutt si i fra at dette kan du ikke gjøre, slutt i dag. Gå for all del til legen din så fort som mulig og få en vurdering av dette. Jeg vet ikke om du kan få sykepenger hvis du sykemelder deg nå, men er to dagers lønn verdt å muligens ødelegge seg for resten av livet? Ellers høres dette ut som en dårlig arbeidsplass som har arbeidsoppgaver som ødelegger folks helse. Det burde jo være i arbeidsgivers interesse å tilrettelegge arbeidsoppgavene slik at de ansatte ikke blir ødelagt av dem, og dermed vil arbeidsgiver ha mer stabil arbeidsstyrke.
GodsChild Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2009 Takk for svar! Det er ikke kun et punkt det gjoer vondt, er i flere muskler og ledd. Er litt hoven ovenfor det venstre haandleddet kjenner jeg. Er bedre idag, spesielt i den hoeyre armen, naa kjennes det egentlig bare ut som stoelhet i den. Igaar var jeg helt handicappet, mens idag klarte jeg aa baere en ganske tung handlepose hjem. Saa det kjennes ikke ut som om det blir verre. Tar nok en tur til legen ja.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Høres ut som senebetennelse ja, stakkars deg Har hatt det selv i den ene armen pga gjentatte statiske unaturlige bevegelser over tid (fiolinspilling for min del). Gå til legen! Akupunktur hjalp meg...
GodsChild Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Ok, na har armen min i tillegg begynt knirke naar jeg bruker den. Ringte lege idag, de kunne ikke gi meg time foer den 13. Da jeg spurte om de trodde de kunne gjoere noe paa legevakten fordi den er veldig hoven og knirker ved den minste bevegelse saa synes de visst at jeg var veldig teit og lo godt paa min bekostning. Kjip dag dette her.
GodsChild Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2009 Dro paa legevakta og jeg har visst faatt en alvorlig senebetennelse. Saa naa har jeg faatt stoetteskinne og en resept paa Voltaren. Sukk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå